tisdag, augusti 12, 2008

Höstdimma mitt i Augusti

Sommaren lider mot sitt slut och hösten närmar sig. I dag på morgonen påmindes jag om det när Emmaboda låg insvept i en tung höstdimma som är allt annat än vackert. Dock har den sin tjusning med och bara man tittar noga går det att hitta skönhet även i denna ärtsoppeliknande svepnad. Samtliga bilder är tagna i morse vid halv sju tiden.








Dimman ligger tungt på Götgatan






Men naturen struntar i om detta utan lever ändå. Ett fantastiskt arbete har denna spindel ägnat sig åt som är upphovsman till detta täta spindelnät.

Ett mänskligt nät kontra ett spindelnät. Jag överlåter er läsare att avgöra vilket som är mest fantastiskt och mest vackrast. Jag har redan min segrare korad.





Man ser knappt korsingen Torggatan/Storgatan i dimman. Men förmodligen kommer dimman att lätta ju mer dagen fortskrider och solen strålar värmer upp







10000 röda rosor vill jag skänka till alla mina bloggbesökare

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja som vanligt blir jag helt tagen av dina bilder. Vad jag tycker om rosor vet du redan *L*
Spindelns nät vinner...

Kram

Nicke Grozdanovski sa...

Tack Karin.. :-) Det mänskliga nätet är stelt och instängande medan spindelens nät är smidigt men för vissa dödligt :-) Att fastna i spindelns nät är inget man vill. Men ett av naturens under är det onekligen