fredag, september 25, 2009

Ovisst inför slutspurten

Det återstår efter denna tipsomgång sex omgångar innan vi kan summera tipsmästerskapet 2009. Inför upploppet är det jämnt i tabellen och ganksa ovisst. Omgången gav ingen stor poängskörd till någon av oss tippare och dessutom tre matcher där ingen av oss fick ett enda poäng Hammarby- GAIS 1-2, Örgryte- Trelleborg 0-2 och Djurgården- Halmstad 0-2

Bäst lyckades Mats Arbring som vann omgången med fem poäng mycket tack vare att han var den enda av oss, som i matchen Gelfe- Malmö, fick in rätt resultat och därmed omgångens enda trea. Ytterligare poäng fick han i matcherna Elfsborg- Brommapojkarna och Hammarby- AIK. I sammandraget har han nu 105p och har nu på allvar kontakt med oss övriga.

Efter två omgångar där Andreas Gustavsson inte lämnat in något tips damp det ner tipsförslag från hans sida inför denna omgång. Det gav honom ytterligare fyra poäng och det var i matcherna Häcken- Kalmar, Örebro- Göteborg, Elfsborg- Brommapojkarna och Gefle- Malmö. Han ökade på sin ledning i sammandraget med ytterligare en poäng och ligger nio poäng före mig på andra platsen med sina 122 poäng.

Bröderna Grozdanovski dvs Daniel och undertecknad fick samma poängantal och delade på tredje platsen. Men eftersom jag har fler treor i sammandraget kom jag på tredje plats. Min poängskörd hämtade jag i matcherna Örebro- Göteborg, Brommapojkarna- Elfsborg och Gefle- Malmö. Jag har nu 113 poäng och ligger en poäng före Mattias men nio efter Andreas.

Daniel hämtade hem poäng i matcherna Elfsborg- Brommapojkarna, Gefle- Malmö och Helsingborg- AIK. Trots att han säkert är inte nöjd med denna omgång och Mats Arbring flåsande i nacken är han fortfarande med i toppstriden. Han är bara fem poäng efter mig på andra platsen och har i allra högsta grad med i kampen. Sammanlagt har han nu 108poäng

Sista platsen tog Mattias Karlsson hand om med sina två inprickade poäng. Inget vidare resultat för honom givetvis men trots det är han med i toppstriden. Han har sammanlagt 112 poäng, en poäng bakom mig och tio poäng efter Andreas i toppen. Han tog poäng i matcherna Elfsborg- Brommapojkarna och Gefle- Malmö.
Som ni kan se är det jämnt och ovisst i mästerskapet och det kommer att bli spännande sista omgångar under den fortsatta hösten och allt kan ni följa på min blogg.

Här kommer tabellerna som gäller först omgång 24 och sedan sammanlagt. Första kolumnen är antal omgångar, andra kolumnen är antal trepoängare , tredje kolumnen är antal enpoängare och så slutligen antal poäng.

Mats Arbring 24, 1, 2, 5p
Andreas Gustavsson 24,0, 4,4p
Nicke Grozdanovski 24 0, 3, 3p
Daniel Grozdanovski 24 0, 3, 3p
Mattias Karlsson 24, 0, 2, 2p

Andreas Gustavsson 24, 20, 62 122p
------------------------------------
Nicke Grozdanovski 24, 19, 56, 113p
Mattias Karlsson 24, 14, 70, 112p
Daniel Grozdanovski 24, 13, 69, 108p
Mats Arbring 24, 17, 54, 105p

Inga kommentarer: