onsdag, september 16, 2009

En märklig omgång ger en thrilleravslutning

Det blev en märklig omgång av tipsmästerskapet med många anmärkningsvärda resultat. Av åtta matcher i denna omgång blev fyra av matcherna helt poänglösa av oss. Det var matcherna Elfsborg- GAIS, Helsingborg- Brommapojkarna, Hammarby- Örebro och Häcken- AIK.

Andreas Gustavsson som leder glömde helt att lämna in någon tips så han får noll poäng i denna omgång och börjar känna flåset av oss andra.

Av de fyra matcherna som gav poäng var det jag som var den mest lyckosamma i denna omgång. Två treor och en en poängare gav mig sju viktiga poäng i kampen om titeln i mästerskapet De treor jag fick in var i matcherna Trelleborg- Kalmar och Örgryte- Halmstad. Min enpoängare kom i matchen Djurgården- Malmö. Sju poäng ger mig sammanlagt en andra plats med 108 p. Efter Anders Gustavsson miss är det nu bara tio poäng som skiljer mellan oss.

Tvåa i omgången kom Mattias Karlsson som fick i hop fyra poäng. Av dessa fyra poäng blev det en trea i matchen mellan Djurgården-Malmö och en enpoängare i matchen Gefle- Göteborg. Mattias tappade sin andra plats men är fortfarande i allra högsta grad med i kampen. Han ligger två poäng bakom mig med 106p

Mats Arbring som är i bra form för övrigt fick bara tre poäng i denna omgång. Han fick rätt tecken i tre matcher nämligen Trelleborg- Kalmar, Gefle- Göteborg och Örgryte- Halmstad. Han väntar fortfarande på att bryta 100 poängsvallen men det kommer han med största sannolikhet att göra i nästa omgång. Han har nu 97 poäng och endast fyra poäng efter Daniel på fjärdeplatsen.

Daniel Grozdanovski vill helst glömma den 22:a omgången. Det blev inga poäng alls för honom i denna omgång och det är bara för honom att komma igen i fortsättningen av mästerskapet 101 poäng har han och är sju poäng efter mig på andra platsen och trots detta inte avsågad.

Det är inte mycket mer att säga om Andreas Gustavssons glömska mer än att han har råd med en sådan miss men absolut inte flera. 118 poäng har han fortfarande och leder med 10 poäng före mig.

Här kommer tabellerna som gäller först omgång 21 och sedan sammanlagt. Första kolumnen är antal omgångar, andra kolumnen är antal trepoängare , tredje kolumnen är antal enpoängare och så slutligen antal poäng.

Nicke Grozdanovski 22, 2, 1, 7p
Mattias Karlsson 22, 1,1, 4p
Mats Arbring 22, 0, 3, 3p
Daniel Grozdanovski 22, 0, 0 ,0p
Andreas Gustavsson 22, 0, 0, 0p

Andreas Gustavsson 22,20, 58, 118p
---------------------------------------
Nicke Grozdanovski 22, 19, 51, 108p
Mattias Karlsson 22, 14, 64, 106p
Daniel Grozdanovski 22, 13,62, 101p
Mats Arbring 22, 16, 49, 97p

Inga kommentarer: