tisdag, september 22, 2009

Det tätnar i sammandraget

Den 23 omgången av tipsmästerskapet var en poängfattig omgång. Ingen av oss fyra som lämnade in vårt tips fick in rätt resultat och därmed uteblev treorna i denna omgång. Tre utav omgångens matcher Halmstad BK- Helsingborg 2-1, Brommapojkarna- Djurgården 1-4 och Malmö FF- Elfsborg 5-0, fick vi samtliga tippare noll poäng på. Återigen lämnade serieledaren Andreas Gustavsson inte något tips och med kontakt med honom så säger han att han ska skräpa sig inför resterande omgångar. Vi får se hur det blir med den saken.

De som lyckades bäst i omgången var Daniel Grozdanovski och Mattias Karlsson som fick fyra poäng vardera och eftersom Mattias Karlsson har en trea mer än Daniel i sammandraget vinner han omgången.

Mattias som prickade in rätt tecken i matcherna GAIS- Gefle, Trelleborg- Häcken, Göteborg- Hammarby och AIK- Örgryte, knaprade in hela mitt försprång i sammandraget och återigen ligger han på samma poäng som mig. Men jag har fem treor mer sammanlagt och därmed behåller Mattias tredje platsen med sina 110 poäng. Dessutom är vi båda nu åtta poäng bakom ledande Andreas Gustavsson.

Även Daniel knaprade in på mig på andra plats. Hans fyra rätta tecken kom i matcherna GAIS- Gefle, Trelleborg- Häcken, Göteborg- Hammarby och AIK- Örgryte. Han ligger fem poäng efter oss på andra platsen med 105 poäng sammanlagt.

Mats Arbring fick endast in tre poäng men det innebar att han passerade precis 100 poängs sträcket. De tre matcherna han fick in var GAIS- Gefle, Göteborg- Hammarby och som enda tippare förutsåg han Örebros borta seger i Kalmar. Han är sist visserligen men har bara åtta poäng upp till andra platsen och fem poäng till Daniel på fjärde.

För min egen del var detta ingen omgång som man kommer minnas precis. Två poäng endast och visserligen tog jag in lite grann på Andreas i täten men inte så mycket som jag skulle önska. Dessutom känner jag flåset av mina kamrater bakom mig. De två matcherna jag prickade in rätt tecken var GAIS- Gelfe och AIK- Örgryte. 110 poäng har jag nu sammanlagt.

För andra omgången i rad glömde Andreas Gustavsson att lämna in något tips trots påminnelse. Varför detta händer vet jag inte men han har lovat att skärpa sig. Trots detta leder han med 118 poäng men får givetvis noll poäng i omgången.

Här kommer tabellerna som gäller först omgång 23 och sedan sammanlagt. Första kolumnen är antal omgångar, andra kolumnen är antal trepoängare , tredje kolumnen är antal enpoängare och så slutligen antal poäng.

Mattias Karlsson 23 0, 4, 4p
Daniel Grozdanovski 23, 0, 4, 4p
Mats Arbring 23, 0, 3, 3p
Nicke Grozdanovski 23, 0, 2, 2p
Andreas Gustavsson 23, 0, 0, 0p

Andreas Gustavsson 23, 20,58, 118p
-------------------------------------
Nicke Grozdanovski 23, 19, 53, 110p
Mattias Karlsson 23, 14, 68, 110p
Daniel Grozdanovski 23 13, 66 105p
Mats Arbring 23 16, 52, 100p

Inga kommentarer: