fredag, augusti 05, 2011

Jörgen Anehäll håller undan

Jörgen Anehäll verkar ostoppbar i Supertipset där han nu har en ledning på hela 13 poäng ner till Mats och 16 ner till mig på sista plats. I den 18 omgången fick han fyra poäng och de kom i matcherna Västerås- Jönköping, Degerfors- Öster, Qviding- Åtvidaberg och Landskrona- Hammarby. Med andra ord fick han ingen tre poängare denna gång  men han fick en bonuspoäng eftersom hängmatchen från den 12 omgången Sundsvall- Falkenberg spelades i går. Detta gör att han nu har 73 poäng.

För min egen del bröts en negativ svit när jag äntligen fick in en trepoängare. Den senaste kom i omgång fyra så det tog alltså 14 omgångar innan nästa kom. Den "historiska" matchen spelades mellan Öster- Degerfors. Det blev ytterligare en poäng och den kom i matchen mellan Qviding- Åtvidaberg. Sen fick jag även en bonuspoäng i matchen Sundsvall- Falkenberg. Trots min trea så är jag långt efter Jörgen med mina 57 poäng i sammandraget.

Mats Arbring hade en nattsvart omgång med bara två inprickade poäng plus att även han fick bonuspoängen i matchen Sundsvall- Falkenberg. De två poängena kom i matcherna Brage- Falkenberg och Qviding- Åtvidaberg. Han tappar gentemot Jörgen och har nu 60 poäng och är 13 poäng bakom Jörgen.



Här kommer ställningen efter aktuell omgång och sedan den totala ställningen. Första kolumnen är antal omgångar, andra kolumnen är antal trepoängare , tredje kolumnen är antal enpoängare och så slutligen antal poäng. Bonuspoängen för oss tre läggs till den sammanlagda poängen.


Nicke Grozdanovski     18,  1,  1,  4p
Jörgen Anehäll              18,  0, 4,  4p
Mats Arbring                18,  0,  2,  2p


Jörgen A.                      18, 11, 40, 73p
Mats A.                         18, 7,  39,  60p
Nicke G.                        18  5,  42, 57p

Inga kommentarer: