fredag, november 25, 2011

Den slutliga resultatet av partiundersökningen.

102 stycken röstade på partiundersökningen på min blogg där de har svarat på frågan:
Om det vore val i dag, vilket parti skulle du rösta på?
Så här har svaren fördelas.

Vänsterpartiet 43
Socialdemokraterna, 10
Miljöpartiet 8
Moderaterna 14
Centerpartiet 4
Folkpartiet 3
Kristdemokraterna 1
Sverigedemokraterna 14
Annat Parti 3
Blankt 2

Hur procentutdelningen ser ut visas i diagrammet och självklart visar den inte hur opinionen i det stora hela ser ut utan visar bara hur mina bloggbesökare röstar. Att vänsterpartiet skulle få mest röster trodde jag nog innan eftersom jag misstänker att de flesta som besöker min sida har vänstersympatier. Men jag trodde nog inte att de skulle bli en sådan här övervikt som det nu blev. Annars är det väl inga större överraskningar.
Tack alla som la er röst.

2 kommentarer:

Jimmie sa...

Skrämmande dock att SD ligger så högt.

Anonym sa...

Intressant att besökare på en vänsterblogg,
sympatiserar med SD.