torsdag, oktober 14, 2010

Duvemåla

I dag avslutas min årskildring av Duvemåla. För exakt ett år sen tog jag den första bilden och sen har det rullat på med en bild den 14:de varje månad med undantag av februaris månads bild som togs den 16:de. Detta är den tredje fullbordade årskildringen som genomförst. De tidigare var bokbacken och Linneforsbäcken. Dessa kan ni se i slutet på denna artikel. Nästa månad är det dags för en ny början av en årskildring. Vad det blir får vi se då.















Duvemåla. 14 oktober Kl.11.44















14 september Kl. 15.34















14 augusti Kl. 20.09















14 juli Kl. 14.09















14 juni Kl.15.37















14 maj Kl. 17.54















14 april Kl. 13.46
















14 mars Kl. 12.58















16 februari Kl 13.38















14 Januari Kl. 14.29














14 December Kl. 14.45
















14 november Kl. 14.59















Duvemåla 14 oktober Kl. 13.59


Linneforsbäcken
Bokbacken

3 kommentarer:

Lasse Strömberg sa...

Kul men dina bilder.

Det slår mig när jag tittar på de andra årsgenomgångarna att i dem är det endast en enda månad när det är snö på en bild. I år vid Duvemåla är det inte mindre än fyra månader med snöbilder.
Kan det ha att göra med klimatförändringarna?
Nja, troligare är det väl slumpen som spelat in.

Björn Nilsson sa...

Duvorna har flytt landet inför den annalkande vintern. Då är det väl läge att avveckla projekt Duvemåla också. Tror maj var min favorit, med träd som just var på väg att slå ut. Säkert satt det någon lövsångare där och drog sina milda drillar också.

Då ser vi med intresse fram mot nästa projekt. Den globala uppvärmningen fortsätter, men baksidan av den processen är att vi kan få rent förjäkliga vintrar i Skandinavien. Det är bara att vara beredd med varma kläder och värmeljus!

Nicke Grozdanovski sa...

Tack Lasse och Björn för kommentarer. När det gäller vintern hade vi som bekant en lång sådan i fjol och det speglar min årskildring på ett tydligt sätt. Vi får se hur det blir i år. Det är faktiskt det som gör detta så spännande att skildra

Samtliga bilder tycker jag är vackra på sitt sätt. Duvemåla är en vacker plats och jag hoppas jag gjort den rättvisa med mina bilder.