söndag, maj 24, 2009

Omröstning på min blogg

Om två veckor den sjunde juni avgörs EU-parlamentsvalet och då vet vi vilka partier som når framgång respektive motgång. Redan nu kan man förhandsrösta över hela landet. I Emmaboda är det kommunhuset som är röstlokal under förhandsröstningen. Dessa tider gäller om du vill förhandsrösta:

Vecka 22, 25-31 Maj:
mån-fre 11.00 – 15.00
lör-sön 10.00 – 13.00

Vecka 23, 1-7 juni
mån-fre 11.00 – 18.00
lör 10.00 – 13.00
sön 10.00 – 12.00, 14.00 – 16.00


På min blogg pågår sedan någon vecka tillbaka dessutom min egna undersökning inför valet. Den pågår fram till valdagen den sjunde juni och jag hoppas så många besökare som möjligt röstar i undersökningen.

Hittills har 33 personer röstat och resultatet ser just nu ut så här:


Vänsterpartiet har 14 röster och det ger 42%
Övriga Partier har 11 röster och 33%

Folkpartiet har 3 röster och det ger 9%
Socialdemokraterna har 2 röster och det ger 6%
Miljöpartiet har 1 röst och det ger 3 %
Moderaterna har 1 röst och det ger 3 %
Centerpartiet har 1 röst och det ger 3%
Både Kristdemokraterna och Junilistan har ännu inte fått någon röst.


I kategorin övriga partier ångrar jag lite grann att jag inte benade upp den i olika partier. Jag förmodar dock att Piratpartiet fått majoriteten av dessa röster.

Men som sagt var är det bara att rösta på ditt parti om du ännu inte gjort det. Det vore kul om så många som möjligt deltar i omröstningen.

2 kommentarer:

Kaj Raving sa...

Jag utgår ifrån att resultatet är statistisk säkerställt och alltså det som vi kan förvänta oss 7 juni :-)

Dryga 40% vore ju ok menar jag... ;-)

Nicke Grozdanovski sa...

Det är statistiskt säkerställt, åtminstone på min blogg :-) förnärvarande har vi 18 röster av 41 och det ger 43% av rösterna och enligt min uträkning har vi nästan åtta mandat.