söndag, maj 31, 2009

Förhandsröstning och omröstning på min blogg

Det är en vecka kvar till valdagen den sjunde juni men valet är redan nu i full gång i min blogg men ännu viktigare förhandsröstningen.

I Emmaboda kommun är det kommunhuset som gäller som förhandsröstning och har du inte röstat än och inte har tid nästa söndag så är det dessa tider som gäller kommande vecka.

måndag-fredag 11.00 – 18.00
lördag 10.00 – 13.00

Även på valdagen kan man förtidsrösta och då gäller följande tider:
10.00 – 12.00, 14.00 – 16.00

Du kan även förhandsrösta på valdagen på följande platser:
Boda Bibliotek, samlingslokalen Kl. 09.00-12.00
Eriksmåla, bibliotek Kl. 09.00-12.00

På min blogg pågår valet för fullt sen ca 2 veckor tillbaka och nu har 81 personer röstat och resultatet just nu ser ut så här:

Övriga Partier: 35 röster, 43%
Vänsterpartiet: 28 röster, 34%
Socialdemokraterna: 5 röster, 7%
Folkpartiet: 4 röster, 6%
Moderaterna: 3 röster 3%
Miljöpartiet: 2 röster, 2%
Centerpartiet: 2 röster 2 %
Junilistan och Kristdemokraterna har inte fått några röster alls.

I kategorin övriga partier ångrar jag lite grann att jag inte benade upp den i olika partier. Jag förmodar dock att Piratpartiet fått majoriteten av dessa röster eftersom många under veckan hittade till min blogg från Piratpartiets hemsida.

Men som sagt var är det bara att rösta på ditt parti om du ännu inte gjort det. Det vore kul om så många som möjligt deltar i omröstningen som pågår fram till valdagen nästa söndag.

Inga kommentarer: