torsdag, september 01, 2011

Spänningen stiger i Supertipset

Mats Arbring är i bra form i Supertipset. I förra omgången tog han åtta poäng och nu i den 22:a blev det ytterligare nio. Det innebär att han nu närmar sig ledande Jörgen Anehäll. Det skiljer bara fem poäng dem emellan nu. Mats fick in två trepoängare och de kom i matcherna Brommapojkarna- Assyriska och Qviding- Sundsvall. Sen fick han tre enpoängare och de kom i matcherna: Ljungskile- Degerfors, Ängelholm- Falkenberg och Brage- Landskrona. Nio poäng ger Mats 87 poäng i sammandraget.

Jörgen Anehäll börjar nu känna flåset i nacken. Han har under en lång tid haft en klar ledning men den har krympt nu till endast fem poängs försprång. Denna omgång gav honom fem poäng och dem tog han via en trea i matchen Västerås- Öster och via två enpoängare som kom i matcherna Qviding- Sundsvall och Åtvidaberg- Hammarby. Sammanlagt har han nu 92 poäng.

För min del är det fortfarande totalt mörker. Kan det bli annat när jag sen omgång fyra endast har tagit en trepoängare i alla matcher som vi har tippat sen dess och det måste vara mycket svårslaget rekord. Det är nära nog omöjligt för mig att pricka in rätt resultat i matcherna. Det kom ingen nu heller utan jag fick "nöja" med mig två poäng och dem kom i matcherna Qviding-Sundsvall och Ängelholm- Falkenberg. Jag spelar i en egen division och har 68 poäng i sammandraget. och det är hela 24 poäng bakom Jörgen och 19 bakom Mats. Att inbilla sig att jag ska komma ifatt dem är nästan lite väl optimistiskt med åtta omgångar kvar. Jag får istället försöka att få in några treor och putsa till siffrorna nu på slutet.

Här kommer ställningen efter aktuell omgång och sedan den totala ställningen. Första kolumnen är antal omgångar, andra kolumnen är antal trepoängare , tredje kolumnen är antal enpoängare och så slutligen antal poäng.

Mats Arbring              22, 2, 3, 9p
Jörgen Anehäll            22, 1, 2, 5p
Nicke Grozdanovski:  22, 0, 2, 2p

Jörgen A:                   22, 13, 53, 92p
Mats A.                     22, 13, 48, 87p
Nicke G.                   22,  5, 53. 68p

1 kommentar:

Anonym sa...

Dags o dra ifrån igen, hej då Mats.

// Jörgen