torsdag, september 29, 2011

Helt jämnt i Supertipset

Med fyra omgångar kvar av Supertipset är det nu helt jämt mellan Mats Arbring och Jörgen Anehäll. Detta efter att Mats Arbring fått sju poäng och Jörgen Anehäll bara fått två. Men omgångens klaraste stjärna är ändå jag som fick en kalasomgång med hela 11 poäng. Fram till den 26 omgången hade jag fått endast sex tre poängare som alla vet innebär att man tippar rätt resultat i en enskild match. Det är detta som gör att jag ligger långt efter Mats och Jörgen. Nu kom hela tre stycken på en gång och då sticker poängen iväg. De tre matcherna som jag prickade rätt resultat var Ljungskile- Assyriska, Qviding- Värnamo och den som jag gläds mest åt Västerås- Hammarby. Ytterligare två poäng kom i matcherna Åtvidaberg- Falkenberg och Landskrona- Degerfors. Trots 11 poäng är jag hela 13 poäng bakom Mats och Jörgen med mina insamlade 94 poäng. Det krävs några sådana här omgångar till om jag ska ha någon som helst chans att komma ifatt men det känns ändå härligt att någon gång få känna segersötman.

Mats Arbring leder nu i sammandraget trots att de har lika poäng eftersom han har fler treor än Jörgen. Sju poäng i denna omgång för Mats och de kom via en trepoängare i matchen Ljungskile- Assyriska och fyra enpoänga som kom i matcherna Brommapojkarna- Sundsvall, Åtvidaberg- Falkenberg, Landskrona- Degerfors och Västerås- Hammarby. Han har fått i hop 107 poäng i sammandraget.

Samma poäng sammanlagt har Jörgen Anehäll som dock inte kan vara nöjd med sin omgång då han bara fick in två poäng. De kom i matcherna Åtvidaberg- Falkenberg och Jönköping- Ängelholm. Han tappade sin ledning i sammandraget eftersom han har två treor mindre än Mats.

Här kommer ställningen efter aktuell omgång och sedan den totala ställningen. Första kolumnen är antal omgångar, andra kolumnen är antal trepoängare , tredje kolumnen är antal enpoängare och så slutligen antal poäng.

Nicke Grozdanovski   26,  3, 2, 11p
Mats Arbring              26, 1, 4, 7p
Jörgen Anehäll            26, 0, 2, 2p

Mats Arbring              26, 15, 62, 107p
-------------------------------------------
Jörgen Anehäll            26 13, 68, 107p
Nicke Grozdanovski   26  9, 67     94p

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj e han ifatt den gode Abring, får väl vara slut med bonusen nu. 13 poäng kan du hämta in, bara kör på Nicke. // Jörgen