onsdag, februari 02, 2011

Årets bästa månad hittills

Rubriken ljuger inte, men den berättar heller riktigt hela sanningen. För januari blev inte helt oväntat årets bästa månad hittills med 2265 unika besökareMen för övrigt ingen av de bättre månaderna statistikmässigt. Med unika besökare menas att endast en dators IP räknas endast en gång/dygn som senare sparas i statistiken som jag kan följa. Det blev dock en liten ökning jämfört med december månad med 66 personer. Men fortfarande långt sämre än min målsättning att alltid ligga i närheten 3000 nivån, vilket nu är länge sen jag var. Att ha höga besöksantal är inget självändamål men givetvis som varje bloggare vill man ju ha så högt som möjligt. Jag har verkligen försökt på många olika sätt att visa att min blogg finns men hittills utan någon större framgång.  Sen är det är en utmaning att ha eller nå så höga besökssiffror som möjligt och det är den utmaningen som kittlar. Dagsgenomsnittet ligger på 75 personer och det är en ökning med 5 personer sen december. Månadsgenomsnittet ligger på 2222 och det är en ökning med 1 person sen december. Bästa dagen var den 17 januari då 95 personer hittade hit medan den sämsta var den 28 januari då endast 44 personer besökte bloggen.

Tittar man på Politiometern inflytandelista så ligger bloggen på 345 plats bland samtliga partibloggar. När det gäller Vänsterpartibloggar så ligger bloggen på 21 plats av 150 (V)-bloggar.  

Jag kommer fortsätta under februari och i framtiden att sträva efter att göra en så bra blogg som möjligt med dagliga uppdateringar som handlar om politik, sport, kultur, fotografier och andra saker som berikar livet i vardag och högtid. Tack alla ni som besöker bloggen och ger era både positiva och negativa synpunkter som är värdefulla för mig. När det gäller de planerade intervjuerna så är dem på gång. Jag har tillfrågat några och fått ja så det kommer så småningom på bloggen.

En annan ambition jag har under året är att skildra Vänsterpartiet i Emmaboda kommuns historia. Jag ska försöka mig på en forskning på det som förhoppningsvis kommer att redovisas på bloggen framöver. Jag vet att själva partiföreningen bildades 1922 och kallades då Emmaboda kommunistiska arbetarkommun. Men historien börjar ju tidigare än så och det ska jag försöka ta reda på. Jag vill ta reda på vilka dem var som företräde partiet under de åren som gått. En diger uppgift som kommer att bli spännande. Vad jag vet finns det detta inte nedskrivet i någon bok mer än att det finns en gammal bild på styrelsen från tidigt 70-tal. Vi får se var detta landar i men det vore kul och häftigt att ha något färdigt skrivet till nästa år då vi  firar 90 år.

De tre bästa månaderna:

September 10: 4859
December 09: 3913
Augusti 10: 3339

De sex senaste månaderna:

Augusti: 3339
September: 4859
Oktober: 2481
November: 2467
December: 2199
Januari 2265

5 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Har du hört om exempelvis Arbetarrörelsens Arkiv och Bibliotek kan ha något? http://www.arbark.se/ Jag tittade i deras arkivförteckning på nätet, och i Kungliga Bibliotekets Nationella Arkivdatabas (NAD) men såg inget som direkt verkar handla om Emmaboda kommunistiska arbetarkommun. Det kan vara så att jag missade något, men handlingarna kan ju vara borta eller inordnade på annat sätt. Kan ju vara idé och kolla hur partidistriktet såg ut och om dess arkiv är bevarat. Det kan ju finnas material av intresse om grundorganisationerna där.

Angående förhistorien så kanske det fanns en avdelning av Sveriges Socialdemokratiska Vänsterparti i Emmaboda? Det var ju ur det partiet som SKP skapades 1921.

Sedan fanns det kanske lokal partipress i östra Småland på den tiden som kan ge en massa kul information?

Jonny sa...

Hej!
Du har en trevlig och läsvärd blogg! Jag tog mig friheten att länka från min blogg.
Jonny (Mönsteråsbloggen)

Nicke Grozdanovski sa...

Tack för tipsen Björn. Jag har en bok om Emmabodas historia och där står det rätt så bra om Arbetarrörelsens uppkomst på orten. Det var där det stod att Emmaboda kommunistiska arbetarkommun bildades av unga arbetare 1922. Vi har ett arkiv i Vissefjärda som kan tänkas ha information, mötes protokoll, hur styrelsen såg ut osv. Har man sedan namn så kan man ju kolla i kyrkböcker om dessa.

Men både distriktet kan ha uppgifter och media som du nämner. Jag kommer göra ett allvarligt försök att få fram uppgifter om föreningens historia.

Nicke Grozdanovski sa...

Tack Jonny för dina berömande ord, din intressanta blogg är också med på min blogglista.

Jonas Lundgren (v) sa...

Hej

Jag håller på med ett liknande projekt. Planen är att under 2012 ge ut en bok om Vänsterpartiets historia på Lidingö.

Några tips:
- Prata med de äldre partikamraterna, vanligen kan de hjälpa dig tillbaka i alla fall till 1950-talet.
- Om Emmaboda har någon lokaltidning; kolla deras arkiv
- Kolla kommnens arkiv/stadsarkivet
- Läs Torbjörn Tännsjös bok "Hundra år med vänstern i Nacka".
- Kolla ARAB

Mvh
/Jonas Lundgren
skriver en bok om Lidingö kommunistiska arbetarkommuns historia