onsdag, april 11, 2007

Veckans Stryktipsförslag

Ute går solen ner och själv har jag lite magbekymmer med illamående och sånt men ändå ska jag försöka sätta tänderna i veckans stryktipsförslag. Förra veckan blev det ju bara sju rätt för min del men de som fick 13 rätt blev nog glada. För de tre fick ju nästan två miljoner kronor som tack för den prestationen. Manchester United förlorade borta mot Portsmouth och det var en skräll likaså att West Ham slog Arsenal på bortaplan. När det sen blir hela åtta tvåor då blir det en bra utdelning.

Nu gäller att ta tag i veckans kupong. Liksom förra veckan inledds kupongen med en allsvensk match. Det är mina favoriter från Södermalm som hemma tar emot nykomlingarna Trelleborg. Hammarby ska vinna den matchen så det blir en säker etta på match 1. Även Manchester United bör vinna FA-cup semifinalen mot Watford, tvåa i match 2. Match fem mellan Middlesbrough- Aston Villa kommer jag att tippa X eftersom bortalaget är den mest kryssbenägna laget i premier leagues historia. På 33 matcher har man spelat 15 oavgjorda matcher. Men jag garderar X med en tvåa för det kan bli en liten skräll där.


Match nio är en riktig toppmatch i League Championship. Trean Birmingham tar emot sexan Southampton. Birmingham slåss för en direktplats till nästa års premier league medan Southampton spelar för att klara en kvalplats. Birmingham får min enkeletta tack vare hemmaplan och att man är det något bättre laget.

Match nummer 1 är alltså en allsvensk match. Match 2 är en FA-cupmatch. Match 3-8 är från Premier League. 9-13 är från League Championship. Som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halvgarderingar och enkelraden kommer först och mina garderingar sen.


1. Hammarby- Trelleborg 1
2. Watford- Manchester U 2
3. Arsenal- Bolton 1


4. Manchester C- Liverpool 2
5. Middlesbrough- Aston Villa X 2
6. Portsmouth- Newcastle 1

7. Reading- Fulham X 1
8. Sheffield U- West Ham 2 X
9. Birmingham- Southampton 1

10. Cardiff- Stoke 2 1
11. Coventry- Preston 2
12. Crystal P- Wolverhampton X 2
13. Ipswich- Derby 2

Good luck!!

8 kommentarer:

Mats sa...

Jag är jämn, 9 rätt varje vecka.

Nicke Grozdanovski sa...

Fast jag som trodde att nio är en ojämn siffra? Skämt och sido. Nio rätt är bra. Vilken system har du?

Anonym sa...

hej bror du, som har skrivit på svenskafans emmaboda ffs forum??
du läste väl om mig och Richard igår i Östran väl?:)
lycka till på tipset

Nicke Grozdanovski sa...

Tjena Brosan. Jodå..det är jag som skriver där.. Kul att läsa om Emmaboda FF :-) och kul att läsa om er, fast lite kan jag tycka att det är konstigt att Richard redan ska lägga av som spelare nästa säsong. Det finns ju spelande tränare. Han för ung och lägga av. Hur funderar du på det själv? :-)
Ha det bra Brorsan :-)

Anonym sa...

okey, han ska inte sluta det är bara en tidningsanka och jag kommer nog inte heller avsluta min spelakarriär helt.
ha de fint

Mats sa...

Jag kör ett reducerat system. 7 halvgarderingar med 12 rätts garanti.
Jag har vissa funderingar att ev spela lite fotboll i år om träningen går som den ska, återigen en comeback vid 45.

Nicke Grozdanovski sa...

Det låter bra det brosan. jag tror att det är viktigt att spela några år också innan man ställer skorna i hyllan. Man kan ju som jag skrev innan vara spelande tränare

Nicke Grozdanovski sa...

Då väcks min nyfikenhet Mats. var ska du spela då?