torsdag, april 26, 2007

Veckans stryktipsrad

Något försenad, men som de säger bättre sent än aldrig, kommer veckans stryktipsförslag. I lördags blev det för min del en litet bakslag med sju rätt bara . Det var hemmalagen som dominerade i lördags med hela åtta stycken ettor på den rätta raden.

Nu blickar vi framåt mot veckans kupong som inleds med en allsvensk match nämligen Malmö FF- AIK. En svårtippad match som egentligen kan gå hur som helst. Mitt utgångstips är ett X med en etta som gardering.

I England fortsätter serierna mot sitt slut. Det är inte många matcher kvar och det innebär att för de lag som är inblandat i de olika strecken är det nervigt och tufft. Ingen av de två topplagen Manchester U och Chelsea är med på kupongen. Däremot är det några bottenlag med. Matchen mellan Sheffield U- Watford är viktig för hemmalaget som kämpar för nytt kontrakt. För närvarande ligger Sheffield på rätt sida sträcket med tre matcher kvar. Mitt tips är en säker etta i den matchen. Charlton som ligger precis under sträcket med två poäng upp möter Blackburn på bortaplan i match 2. En svår match för Charlton som jag tror bara mäktar med ett oavgjort resultat. Men chansar ändå på en tvåa som gardering.

Även i andra ligan Championship går man mot sitt slut. Två matcher kvar är det att spela och i toppen kan Birmingham bli klara för Premier League om man slår Sheffield W hemma i match 9 vilket jag tror att de kommer att göra. I botten gör tre lag upp om att inte åka ur. Två av dem kommer troligtvis att åka ur. Det laget som ligger mest risigt till av dessa är Southend som möter jumboplacerade Luton hemma i match 12. En seger livsviktigt för hemmalaget annars får man följa med Luton till Division 1. Jag tror att Southend greppar sista halmstrået och vinner matchen.

Match 1 är från allsvenskan, match 2-7 är från Premier League och match 8-13 är från League Championship. Som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halvgarderingar och enkelraden kommer först och mina garderingar sen.


1. Malmö FF- AIK X 1
2. Blackburn- Charlton X 2
3. Manchester C- Aston Villa X

4. Middlesbrough- Tottenham 1
5. Portsmouth- Liverpool 1 2
6. Sheffield U- Watford 1

7. Wigan- West Ham 1 X
8. Birmingham- Sheffield W 1
9. Coventry- W. Bromwich 2

10.Plymouth- Preston 1
11.Southend- Luton 1
12. Stoke- Colchester X 2
13. Wolverhampton- Queens PR 1

Good Luck!!!

1 kommentar:

Mats sa...

Här är min rad
x2
1
1
x2
x2
1
12
1
12
1x
1
1
1x