tisdag, mars 13, 2007

Veckans Stryktipsförslag

Veckorna rullar på och det har återigen blivit tisdag och dags för mina två hjärnceller att sammanträda för att få ett så bra resultat som möjligt på lördag. Senast i helgen gick det inte så bra som bekant. Endast fyra rätt blev det klena resultatet. Det mesta gick snett och matcherna slutade inte som jag tänkt mig. Det var tydligen fler än jag som hade bekymmer med raden för utdelningen på 13 rätt blev hyfsat stor. 270 623 kr och tian gav hela 118 kr.

Men nu lägger vi den raden till handlingarna och koncentrerar oss på helgen som kommer. Efter förra veckans cupäventyr så är det åter serielunk som gäller. I premier league ser det rätt så avgjort ut. Manchester U leder ligan med 72 poäng, hela nio poäng före tvåan Chelsea som dock har en match mindre spelad. I botten är de tre lagen som är på nedflyttningsplats fast förankrade i bottenträsket. 18 placerade Charlton har sex poäng upp till fast mark och då har Manchester City två matcher mindre spelade. Det är nio omgångar kvar.

I andra ligan är det desto mer spännande i både toppen och botten även om topplagen börja anföra tåget mot Premier league. Bottenstriden kommer att bli tuff framåt våren med många lag inblandade. Nio omgångar kvar även i den ligan. Det är sådana saker som man måste ta hänsyn till hur lagen ligger i ligan och hur mycket man har att kämpa för. Kupongen ser lite halvlurig ut med som vanligt en del klara matcher och en del svåra. I match fyra kan jag inte se annat än att Chelsea enkelt slår Sheffield U hemma. Säker etta. Även match ett bör Tottenham slå Watford hemma. När det gäller de svåra matcherna är match 12 en som sticker ut. Jumbofinalen i andra ligan mellan näst sist placerade Southend och jumbon Leeds. En match som båda lagen måste vinna därför tror jag på X i utgångsläget men en tvåa som gardering. Matcherna 1-6 är från premier league och match 7-13 ingår i league Championship

Som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halvgarderingar och enkelraden kommer först och mina garderingar sen.


1. Tottenham- Watford 1
2. Blackburn- West Ham 1
3. Chelsea- Sheffield U 1

4. Middlesbrough- Manchester C X 2
5. Reading- Portsmouth 1
6. Wigan- Fulham X 1

7. Derby- Cardiff X 1
8. Luton- Ipswich 2 1
9. Norwich- Stoke 2

10. Plymouth- Crystal P. X
11. Sheffield W- Wolverhampton 2
12 Southend- Leeds X 2
13. Sunderland- Hull 1

Good Luck everbody!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

hej lita inte på dig denna veckan hehe.
det blir 1.1
2,x
3.1
4.1
5.x

6.x2
7.1x
8.2
9.x
10.2
11.1
12.2
13,1x
jag lova att dela med mig.....så här är den rätta raden *ler*lycka till

Mats sa...

Det ser ut som fyra rätt igen *L*

Nicke Grozdanovski sa...

så ni två har ingen tillit till min tipsförmåga? :-) vi får se vem som skrattar sist

Mats sa...

1x
1
1

12
x
1x

1
1
1

1x
2
1
1x

Enjoy. På min min och min mors rad så har vi 7 halvgarderingar. Ett reducerat system med 12 rätts garanti för 16 kr.

Nicke Grozdanovski sa...

Jag ska nog minsan bevaka era rader med så får vi se vem som får rätt :-)