måndag, mars 12, 2007

Lördagens stryktipsrad

Efter förra veckans succé med elva rätt kom bakslaget i helgen då resultatet blev endast fyra rätt. Det mesta gick snett och det jag tippade blev oftast tvärtom. En del skrällar kan noteras. Det är match nummer ett där Middlesbrough fick oavgjort mot Manchester United och Chelsea klarade endast oavgjort hemma mot Tottenham i match tre. Båda ingick i FA-cupens kvartsfinal.

Av de fyra inprickade rätten som jag fick var tre av de halvgarderingar. Således missade jag två garderingar. Däremot var enkeltecknen det som gick åt skogen. Hela sju enkeltecken gick fel och då blir det inge bra resultat. Men det är bara att skaka av sig detta och se fram mot kommande tipshelg.

Till slut ska sägas att anledningen till att resultatet kommer först i dag är att nästan hälften av matcherna spelades i går och att min tid inte räckte till att publicera innan. Här är den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parantes.

1. Middlesbrough- Manchester U 2-2, X (2)
2. Blackburn- Manchester C 2-0, 1 (1 X)
3. Chelsea- Tottenham 3-3, X (1)

4. Plymouth- Watford 0-1, 2 (1 X)
5. Cardiff- Norwich 1-0, 1 (1)
6. Colchester- Coventry 0-0, X (1)

7. Crystal P.- Leicester 2-0 , 1 (X)
8. Hull- Preston 2-0, 1 (2)
9. Ipswich- Southend 0-2, 2 (1)

10. Leeds- Luton 1-0, 1 (1 2)
11. Queens PR- Sheffield W 1-1, X (1)
12. Stoke- Southampton 2-1, 1 (X 2)
13. Wolverhampton- W.Bromwich 1-0, 1 ( 1 2)

Utdelning:
13 rätt: 270 623:-
12 rätt: 6 610:-
11 rätt: 476:-
10 rätt: 118:-

2 kommentarer:

Mats sa...

Jag fick 8 rätt.
Lika mycket vinst det.

Nicke Grozdanovski sa...

Jaa.. det är sant men det är bättre med åtta än fyra. Dubbelt så mycket :-)