tisdag, mars 06, 2007

Veckans Stryktipsförslag

Tisdagen är här och därmed veckans stryktipsförslag. I lördags blev resultatet utmärkta elva rätt och det kan bli tufft att tangera eller slå, men jag ska göra ett tappert försök. I lördags hade lite tur med de oavgjorda matcherna som satt i stor utsträckning där jag tippade. Men man måste ha lite tur med. För bortser man från några enstaka topplag i premier league så känns det som att alla kan slå alla. Det gäller och kolla in formen och lite grann ha en fingertopp känsla om var överraskningarna kommer för skrällar uppkommer alltid i sportens värld. Ibland får man in dem, ibland inte. Nu blickar vi framåt mot denna veckas kupong.

Kupongen börjar med fyra FA-cupmatcher som är kvartsfinaler i årets cup. Där den svåraste är match fyra mellan Plymouth och Watford. Hade matchen spelats i Watford hade de varit en given etta eftersom Watford är ett premier league lag och Plymouth härjar i andraligan. Men jag tror att de kommer en överraskning i denna match. Jag tippar ett X som utgångsläge men garderar faktiskt med en etta. Resten av kupongen 5-13 är hämtade från andra ligan, League Championship. Där ska vi se på match 13 som är ett Birminghamderby och toppmöte. Femman Wolverhampton tar hemma emot trean West Bromwich. En svårtippad match tycker jag där båda lagen går för seger. Jag tror att det blir en etta med backar upp den med en tvåa.

För övrigt ser det halvsvårt ut. Finns vissa favoriter men även en del hinder på vägen. Men vi gör ett försök och då ser det ut så här. Som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halvgarderingar och enkelraden kommer först och mina garderingar sen.

1. Middlesbrough- Manchester U 2
2. Blackburn- Manchester C 1 X
3. Chelsea- Tottenham 1

4. Plymouth- Watford X 1
5. Cardiff- Norwich 1
6. Colchester- Coventry 1

7. Crystal P.- Leicester X
8. Hull- Preston 2
9. Ipswich- Southend 1

10. Leeds- Luton 1 2
11. Queens PR- Sheffield W 1
12. Stoke- Southampton X 2
12. Wolverhampton- W.Bromwich 1 2

Good Luck!!!

Inga kommentarer: