tisdag, mars 20, 2007

Veckans stryktipsförslag

Nu har jag en ny färsk kupong framför mig och en ny utmaning står för dörren. Denna vecka är det extra spännande då samtliga matcher på tipslappen är EM-kval matcher. Dock utan Sverige som möter Nordirland borta först nästa onsdag 28 mars. Men förutsättningarna är detsamma med att det finns en del lätta matcher på pappret och en del svårare. Jag vill plocka ut några matcher som jag finner speciella på tipset. Match 1 Spanien- Danmark som är en match i Sveriges grupp är en spännande match. Spanien är favoriter och måste vinna den matchen efter en svag inledning på kvalet. Men Danmark har kapacitet att skrälla men jag tror inte de blir seger men ett X är ingen omöjlighet som jag ser det. Match 5 Grekland- Turkiet är ett hett syd derby mellan två lag som har vunnit alla sina tre matcher och den som vinner på lördag rycker lite i tabellen. Men det luktar oavgjort så det blir mitt tips, alltså ett X, men en etta som gardering. Detsamma gäller match 9 mellan Tjeckien- Tyskland. Ett högintressant möte mellan två klasslag. Båda lagen har spelat fyra matcher i grupp D och båda lagen har tre segrar och en oavgjord. Jag tror att Tjeckien vinner matchen men jag garderar med ett X.

Spännande matcher är alltså att vänta till helgen och självklart ska vi vara med och tippa. Som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halvgarderingar och enkelraden kommer först och mina garderingar sen.

1. Spanien- Danmark 1 X
2. Liechtenstein- Nordirland 2
3. Portugal- Belgien 1

4. Litauen- Frankrike 2
5. Grekland- Turkiet X 1
6. Norge- Bosnien/H. 1

7. Cypern- Slovakien X 2
8. Irland- Wales 1
9. Tjeckien- Tyskland 1 X

10. Estland- Ryssland 2
11. Isreal- England 2
12. Kroatien- Makedonien 1 X
13. Holland- Rumänien 1

Lycka till

Inga kommentarer: