torsdag, december 30, 2010

Stängt på grund av sjukdom

I dag har det inte varit någon rolig dag för min del. I stället för att förbereda sig för årets sista jobbarnatt får jag kasta in handuken pga sjukdom och stanna hemma. Det hela började i går på morgonen då jag vaknade med feber och ont i halsen. Men då var det inte så farligt utan jag kände mig enbart hängig och valde att ändå gå till jobbet. Men under kvällen så blev jag sämre och tog då två ipren vid halv sjutiden i går kväll och kände mig piggare första halvan på natten men i takt med att jobbnatten fortgick och effekten av tabletterna gick ut min kropp kände jag mig sämre. På morgonen så tog jag ytterligare en tablett och orkade mig igenom resterande tiden men bestämde mig redan då att inte jobba kommande natt. Eftersom jag sällan är sjuk så har jag ingen sjukdomsinsikt men i dag sa kroppen i från och då är det bara att lyda.

Det beslutet var helt riktigt eftersom jag har varit riktigt dålig under hela dagen och har mellan varven sovit och haft feberfrossa så det hade inte gått att arbeta alls.Sen får man ju faktiskt ta hänsyn till både mina arbetskamrater och de äldre så man undviker smitta dem. Nu har jag tagit två tabletter under kvällen och känner mig lite piggare. Vi får se hur det utvecklas framåt natten och förhoppningsvis är man piggare i morgon på nyårsafton så att årets avslutande dag slutar på ett positivt sätt.

3 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Krya på dig, och gott nytt år!

Lasse Strömberg sa...

Stanna hemma och skit i vad borgarna säger om simultanter.
När du sedan blivit frisk så tar du din portfölj och går på litet riktig bandy - inte moderatbandy. Eller som vi gamla ekenskisar säger med engelst uttal:

Nu tar jag en flaska brandy och går på bandy.

Nicke Grozdanovski sa...

tack detsamma Björn och Lasse. Det är kul o läsa era kommentarer på mina artiklar :) Gott Nytt År :)