onsdag, december 22, 2010

Alternativ julfirande i Emmaboda

På julafton arrangeras det ett julfirande i Emmaboda på Himmel och Pannkaka som ett alternativ till b la dem som eventuellt är ensamma på julafton. Det är Terttu Birane som driver caféet tillsammans med mina partikamrater Gun och Kent Mälberg som tagit initiativ till festen. Med hjälp av godhjärtade föreningar, företagare och privatpersoner har man samlat in ekonomiska medel för att ordna mat, julklappar och dekorationer för festen. Utan deras generositet hade det aldrig gått att förverkliga julfirandet i denna omfattning. Julfesten är helt opolitiskt och religiöst helt fristående.

Kl. 1400 på julafton öppnas portarna och man räknar med att hålla på en bra bit in på kvällen.
Detta är en hedervärt initiativ tycker jag som är väl värt att stödja. Vi i Vänsterpartiet i Emmaboda har bidragit med 200 kronor och samma belopp har jag bidragit med. Jag önskar alla en God Jul och jag hoppas och tror verkligen att detta blir lyckad julafton för alla som besöker Himmel och Pannkaka.

Inga kommentarer: