tisdag, april 28, 2009

Zoran Cipra trivs i Johansfors IF

Nu har det gått några dager sedan Johansfors premiärmatch mot Kosta spelades och man har fått lite distans till 11-0 segern över Kosta. Men lite tillbaka blick skadar inte och därför ställde jag några frågor till ett av JIF:s nyförvärv Zoran Cipra om hans tankar efter matchen och om fortsättningen.

foto: Patrik Adolfsson, Webmaster, Johansfors officiella hemsida

1. Grattis till segern mot Kosta, det var ingen snack om var segern skulle gå, det måste kännas skönt med en sådan start på serien?
Självklart är det skönt med en storseger i premiären men det är viktigt att vi inte tror att vi är världsbäst nu bara. Viktigt att ha båda fötterna på jorden.

2. Hur kändes det för dig innan matchen?
Man har ju längtat till seriepremiären ett tag så det var lite pirrigt och nervöst innan matchen men det släppte.

3. Du har ju gått en lite annorlunda väg från en framgångsrik säsong i fjol med Emmaboda, till Nybro under vintern för att sen hamna i Johansfors under våren. Varför valde du att lämna Nybro IF och DIV 2 till Johansfors och sexan?
Jag valde att lämna Nybro IF pga att det blev för stressigt med jobbet. Tycker att om man ska spela på den nivån så ska man kunna satsa 100% och det kunde inte jag göra.

4. Varför blev det inte tillbaka till Emmaboda?
Kände att när jag väl fick chansen med Nybro IF och det inte funkade ville jag testa på en lägre nivå och spela för att det är kul. Valde därför JIF som är ett väldigt gott och roligt gäng och som har väldigt många duktiga spelare.

5. Det som var kul och se i gårdagens match var att ni fortsatte att mala trots en stor ledning. Det såg ut som ni redan nu utstrålar ett stor självförtroende på plan och att favoritskapet ni har inte tynger er nämnvärt. Hur upplevde du matchen i går?
Det var lite premiärnerver i början av matchen tills första målet kom. Likadant i andra halvlek hade vi en sämre period men det är sånt man får räkna med. Det är svårt att hålla fokus när det drar iväg som i fredags.

6. Själv gjorde du två mål och dessutom var drivande på mittfältet. Är du nöjd med din egen insats?
Ja, det hör inte till vanligheten att jag gör mål och då behöver vi inte prata om 2(!) hehe. Jag är nöjd med min insats men vet att jag kan bättre. Det viktiga var att vi tog 3 poäng.

7. Har du någon egen målsättning under serien?
Min egna målsättning är att ta en match i taget och göra den så bra som möjligt. Självklart kommer jag göra allt för hjälpa JIF att ta sig till division 5.

8. Hur ser dina tankar om den framtida fotbollskarriären ut?
Jag tar det som de kommer, har inte funderat så mycket om min framtida fotbollskarriär.

9. Vad säger man i omklädningsrummet efter 11-0 seger? Hur analyserar man en sådan match?
Man säger inte så mycket utan man SJUNGER!!:) Det är går alltid att prata om vad man kunde förbättre och vad man gjorde bra fast man vinner med 11-0. Man behöver dock några dagar så man får lite distans till det. Direkt efter matchen njuter man bara......och SJUNGER!


10. Närmast väntar Lenhovda på bortaplan innan vårens match kommer den mot Vissefjärda. Att ladda till Vissefjärda matchen är inga problem, derby och seriesegerkonkurrenter. Men hur laddar man inför matchen mot Lenhovda efter 11-0. Finns det någon risk att man inte tar den matchen på allvar utan tror att de ska ordna sig ändå?
Som jag sagt tidigare så gäller det för oss att ha båda fötterna på jorden och inte tro att vi kan ställa ut skorna på fredag. Det är nu som vi verkligen kommer prövas som lag. Vi kommer att tända till på fredag, är säker på det. Att tända till matchen mot Vissefjärda är inga problem. Det har det aldrig varit.

11. Slutligen vill jag fråga dig om vem du tror vinner den interna skytteligan och förmodligen skytteligen i serien. Det kommer bli en kamp mellan Adam Wellrup 4 igår och Peter Andersson 3 mål men kanske du med vill ha med ett finger i den kampen? :-)
Jag tror att Adam gör 2 mål mer än Pettan när säsongen är över. Mig kan du räkna bort direkt. Har ju inte gjort lika många mål som Adam eller Pettan om du lägger ihop alla mina matcher sen jag började spela fotboll........och träningar haha!



Tack så mycket Zoran för att du tog dig tid och besvara mina frågor och lycka till i fortsättningen.
Tack själv Nicke, det var bara kul :)

Inga kommentarer: