onsdag, april 22, 2009

Brinnande buske och en vacker morgonmåne

Naturen har en förmåga att skapa konstverk av sig själv så att säga. Jag tror att det var Moses som såg en brinnande buske och genom det så var enligt bibeln självaste Gud fader som talade till honom. Många har ju avfärdat detta som en skröna men ser man ser omkring nu i vårtid så ser man faktiskt brinnande buskar. Det kanske inte är Gud Fader som talar till dig men väl Moder Jord så stanna upp och lyssna på Henne.





Jag gillar verkligen vanliga blommor och kan kapitulera inför dess skönhet. Men blommande träd och buskar smäller något högre. Det är bland de pampigaste man kan uppleva uti naturen och vill man sa sådant ska man passa på de närmaste veckorna för i slutet av april och maj är högtiden för oss blommande trädälskare. Kortet ovan är taget i dag i Emmaboda.





















Min favoritlönn på innegården är full med blommor, till glädje inte bara för mig utan även för humlor och olika sorters fåglar, som kommer innan dess löv spricker ut.














I närbild ser det ut så här. Tur man har zoom på kameran så man slipper klättra upp i trädet.










För några dagar sedan fotograferade jag denna vackra morgonmåne. Det var i söndags den 19 april kl. 5.49 som jag tog bilden. Detta är också ett exempel på se hela naturen som olika vackra konstverk.

1 kommentar:

Björn Nilsson sa...

Gula blommor på bar kvist väl? I så fall är det forsythia. Jag såg en sådan här i Stockholm förra veckan, full av blommor. Ett i raden av härliga vårtecken! Det går ju inte att prata med den direkt, men man kanske kan stanna och lyssna till eventuellt vindsus eller insektssurr bland blommorna. Humlorna kom ju igång här vid påsktiden.