tisdag, april 07, 2009

Nicke Grozdanovski upp i ledning i tipsmästerskapet

Det är långt kvar av årets allsvenska och därmed långt kvar av bloggens tipsmästerskap men det är ändå skönt att leda denna tipstävling efter första omgången. Jag fick en skön start med att pricka in rätt resultat i båda premiärmatcherna i lördags Elfsborg- Hammarby 1-1 och BK Häcken- Malmö FF. Sen blev det bara ytterligare en poäng för min del och den tog jag i Göteborgsderbyt där jag tippade GAIS seger men knappast med 5-1. Men mina sju poäng efter första omgången räckte att ta sig upp i tabelledning.

För övrigt var det en mager poäng utdelning för oss samtliga tippare. Andreas Gustavsson lyckades pricka i en trea då han tippade AIK- Halmstad 1-0 sen fick han ytterligare en poäng när han trodde på Helsingborg seger mot Blåvitt.

En trea fick Mattias Karlsson också in i matchen AIK- Halmstad där också han hade tippat 1-0 till AIK. Mattias ligger på en delad andra plats då han även prickade in rätt tecken i matchen Häcken- Malmö

För brorsans del var det en ingen succétippning i premiären då han endast fick in en pinne då han tippade AIK seger över Halmstad men hade fel resultat. Men som sagt var det är 29 0mgångar kvar så han är säkert revanschsugen i nästa omgång.

Tabell (omg.1)(Totalt)

Nicke Grozdanovski 7p
------------------------------
Andreas Gustavsson 4p
Mattias Karlsson 4p
Daniel Grozdanovski 1p
Mats Arbring 0p (hoppar in i omgång 2)

2 kommentarer:

Mats sa...

Är det en intern tävling eller kan man hoppa in i omgång två och ge er ett välbehövligt handicap.
Mästertipparen (NOT!) från Borlänge

Nicke Grozdanovski sa...

Tja, du ligger efter en omgång, det blir svårt att ta igen det? :-)

Självklart får du hoppa in om du vill. Ge mig ditt tips inför omgång två senast senast långfredags morgon, gärna tidigare på antingen mail, sms eller telefon.