fredag, februari 13, 2009

Vinterlandskap

Efter veckor med gråmulet väder och allmänt tråkigt fick vi idag uppleva februari när det är som bäst. Sen att vi har fått snö under veckan gjorde inte skådespelet mindre vackert. Samtliga kort är tagna under eftermiddagen.














Tornado och jag stannade till vid Hällsjömåla strax väster om Emmaboda där denna vackra bild togs.
















Snöklädda granar påminner om årets kommande jul















Allt är snötäckt med ungefär 15 cm snö















Tornado njöt av snön i skogen. Allt av intresse undersöktes av honom













Ett liten tall som trevar upp mot himlen. Än är det långt kvar till den blir stor och ståtlig men alla har vi varit små, även tallar













Vy över en snöklätt Törsbo där man ser sjön Törn lysas upp av den nedåtgående solen
















Törsbo













Hit brukar jag komma ofta och fotografera. Solen går ner bakom trädtopparna och skänker dagens sista strålar över en isbelagd Törn
















Vackert bostadshus, Törn

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snön göra allt så vackert.
Men det är allt en liten tall som sträcker sig mot himmlen *L*

Kram Karin

Björn Nilsson sa...

Jag tycker också det ser talligt ut. Det är vackert med färgtonerna i snön ... men kanske liiiiiite tidigt att börja prata om nästa jul. Kan vi få en trevlig liten sommar först kanske???

Nicke Grozdanovski sa...

Tack för berömen och jag böjer mig för den botaniska överheterna och ändrar Grankvist till Tallkvist. Men båda är ändå små i början och stora på slutet så där hade jag rätt :-)