onsdag, februari 25, 2009

Fru Fortuna är en tuff motståndare

Efter att ha vunnit Kalmar radio bildtävlings "Veckans Bild" i fredags så kom 1.a priset hem i går i brevlådan. Två stycken trisslotter är det som står på spel varje vecka i den tävlingen och förra veckan var det alltså min tur att få duellera med fru Fortuna, som är slumpens och lyckans Gudinna.

Men längre än så varade inte segerruset utan det blev två lotter utan utdelning som hamnade i papperskorgen. Så den tänkta miljonen hamnade någon annanstans och den vackra Fortuna gick segrande även denna gång. Men jag lovar att utmana henne på nytt snart :-)

Nu pågår veckans tävling för fullt och gå gärna in på Müslis hemsida och rösta på den som du tycker är den vackraste bilden . Denna vecka är temat grönt och konkurrensen är stentuff då alla bilder som man kan rösta på är fina

Klicka :Müsli

4 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Vi får minnas Ingemars Stenmarks bevingade ord den gången han inte vinn ett lopp i slalombacken: "Man kan väl inte vinna jämt".

Anonym sa...

Appropå bilder. Vill du ta en titt på dina hemtrakter tagna från flygplan kan jag rekommendera följande länk:

http://flygfotohistoria.mine.nu/

Gå till arkivet och kolla. Jag såg att där fanns bilder från trakterna runt Emmaboda.

Nicke Grozdanovski sa...

Björn: Han är en klok man denna Ingemar som också myntade uttrycket "Det är bar o åk". Ibland är det inte svårare än så
:-)

Nicke Grozdanovski sa...

Tack för tipset Lasse, det var en jätteintressant sida. Jag som tycker eniros och Googles kartor är fascinerande tycker att ditt tips är en trevligt komplement till dessa.