måndag, september 29, 2008

Löven brinner















Centrumtorget, Emmaboda i höstskrud

4 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Det verkar rätt lövfritt på de stenlagda ytorna där på torget. Eller har man lyckats dressera björkarna så bra i Småland att alla löv faller ned på närmsta gräsmatta, så att de inte stör medborgarnas framfart genom att yra omkring fötterna? (Ja, ännu så länge är hösten trevlig att titta på!)

Nicke Grozdanovski sa...

Jag har två förklaringar till det... Dels har vi bra personal på gatu och park avdelningen som får undan löven när de väl trillar dels så ser du att löven fortfarande är kvar på träden och inte hunnit falla än. :-) men snart så är det dags även för det.

Björn Nilsson sa...

Det slog mig att det inte var mycket folk där på torget. Tyckte mig skymta två stycken långt borta men annars var det tomt. Var håller folk hus?

Nicke Grozdanovski sa...

Detta var mitt på dagen som korten togs så jag hoppas de är på jobbet Annars är de inne i affärerna och handlar för det är en hel del bilar på parkeringen i allafall :-)