tisdag, september 02, 2008

Alsbo Classico eller The battle of Alsbo?

På fredag är det dags att välkomna våra rivaler Bodabruk till Johansfors IP för att återigen ge dem en lektion i konsten att spela boll. Resan till Bodabruk i den 30 maj slutade lyckligt för våran del efter en kassaskåpsäker 7-0 seger. Från Bodabruk håll och då speciellt från Markku Ahonen så fick domaren sina fiskar varma detta sedan han haft "fräckheten" att visa ut tre Bodaspelare under matchen. Men det var aldrig något snack vad segern skulle gå då Johansfors var det bättre laget.

Inför matchen kommer det på min blogg bli diverse intervjuver från båda lagen, kommer bli en inför artikel och annat smått och gott och en fyllig matchreferat efter matchen.

Eftersom jag inte är speciellt krigisk av mig så tycker jag att namnet "The Battle of Alsbo", som Markku Ahonen myntat innan förra derbyt och som ska erkännas är det namn på derbyt som hittills vunnit mest terräng, är för krigiskt laddat för mig. Därför kommer jag med en dåres envishet hålla fast vid mitt eget Alsbo Classico. Tycker det låter bättre och är mindre blodigt.

Att matchen är viktig för båda lagen vittnar bl a om att psykningarna på bloggarna redan börjat. Från JIF håll kommer ett löfte från ordförande och backen Dennis Randewall och mittfältaren Andreas Johansson att om Bodabruk vinner matchen så ska Dennis och han vara bollkallar under en valfri Boda match, herr eller dam, nästa säsong.

Från Bodabruk kommer Markku Ahonens löfte att om Johansfors gör sju mål igen så ska han efter matchen klippa Dennis Randewalls gräsmatta.

Jag ska inte vara sämre jag så mitt löfte är att om Johansfors förlorar ska jag antingen i samma match som mina två JIF kamrater är bollkallar eller annan match stå i kiosken bland korvar och godis på Bruksvallen när Bodabruk spelar hemma iklädd en Bodabruk matchtröja.

Inga kommentarer: