lördag, september 06, 2008

Eftersnack Alsbo Classico- Johansfors IF

Innan jag helt släpper Alsbo Classico för denna gång tyckte jag det vore intressant att höra vad två berörda spelare från respektive lag har att säga om matchen i går. Jag har frågat Johansfors mittfältare Andreas Johansson som gjorde ett mål och stod bakom ytterligare två stycken hur han såg på matchen i går. Sen följer så småningom en intervju med Bodas målskytt Richard Jäghagen som utsågs till Bodabruks bästa spelare i går.

Men först på tur är alltså Andreas Johansson:

1 Grattis till segern och till ditt mål. Vad avgjorde till våran fördel?

Helt enkelt att vi var bättre, jämnare och mer taggade än Boda.

2. Du gjorde ett snyggt mål tycker jag. Hur upplevde du målet?

Jag tog en lång löpning från egen planhalva och fick bollen perfekt serverad av Pettan och placerade bara in bollen till höger om målvakten eftersom han lämnade en lucka där. Det är alltid kul att göra mål.Speciellt efter att ha gjort en sådan grov miss som jag gjorde i anfallet innan.

3. Vad tycker du om din egen insats?

Godkänd. Jag trivs ganska bra ute på kanten. Borde dock ha gjort minst ett mål till!

4. Förutom målet var du inblandat i mycket framåt i går. Två assist med fick du men även en grov miss framför mål. Vilket grubblar man mest om. Den fina insatsen eller målsumpen?

Eftersom vi vann så stort till slut ändå så bryr jag mig inte så mycket om missen. Visst borde jag gjort mål, men det finns en anledning till att man spelar i division sex. Så är det. Assistena var ganska lätta egentligen. Hörnan var faktiskt lite väl lös men Klevtun gjorde det bra och fick skallen på bollen. Nick-assisten till Adam var inte heller något märkvärdigt. Ett katastrofalt uppspel av Bodaförsvaret gjorde att jag bara behövde sätta pannan till för att friställa Wellrup. Det hade till och med Markku Ahonen klarat.

5. Var det något hos Boda som överraskade dig?

Att dom inte låg tätare på Wellrup och Pettan. Det kan ju inte ha kommit som en överraskning att dom är snabba och målfarliga dom där två. Sanningen är den att av alla de offside-avblåsningar dom fick emot sig i inledningen av matchen så tror jag endast hälften av dom var korrekt dömda. Annars överraskade Richard Jäghagen positivt tycker jag. En hård men schysst spelare med mycket fotboll i sig som är guld värt att ha i sitt eget lag, och tung som fan att möta.

6. Hur ser du på fortsättningen av serien?

Nu har vi tre mycket tuffa matcher kvar, och om vi vinner samtliga tror jag att vi går upp som en av de bästa tvåorna. Dock är det lättare sagt än gjort. Vi har ju inte direkt rosat marknaden den senaste tiden.

7. Vad kräver du från dig för att du ska få en stjärna på din egen blogg för du borde ha fått minst en i går?

Då krävs det mycket mer än vad jag presterade igår. Jag kan ärligt säga att jag inte en enda gång under säsongen har ansett mig själv vara ibland vårt lags tre bästa spelare. Om det skulle hända någon gång så får jag ta det problemet då. Nästa säsong har jag tänkt att utveckla stjärnligan lite, och låta någon ur publiken ta ut de tre bästa. Så då är du själv högaktuell vid något tillfälle! Jag tänkte bett antingen Markku eller David Elm att göra det i går men jag glömde bort det.

Jag tackar Andreas för att han tog tid på sig och besvarade mina frågor och önskar han och övriga i laget lycka till. Vi ses i Kosta på fredag.

Gör också som jag och besök Andreas egna blogg där han ventilerar sina tankar om Johansfors och livet i allmänhet. Alltid läsvärda inlägg:

Yzermans blogg- Andreas Johanssons blogg

Inga kommentarer: