lördag, september 27, 2008

Fotboll handlar om att göra mål

Trots mängder av Hammarby chanser speciellt i andra halvlek så lyckades man inte få håll på Trelleborg där deras målvakt Marcus Sahlman storspelade. Bland otaliga chanser kan nämnas Charlie Davies tunga skott som tog i stolen. Straffsituationen där en Trelleborgare i muren tar bollen med handen när vid en frispark. En solklar straff som domaren tyvärr och obegripligt missade. Olof Guterstam var på slutet nära att nicka in ledningsmålet vid en hörna men en Trelleborgsförsvare räddade på målinjen.

En pinne till Hammarby alltså men det känns som två förlorade eftersom vi skulle vunnit matchen. Men fotboll går ut på att göra mål och det gjorde Hammarby inte denna afton.



Matchfakta:








HAMMARBY IF- TRELLEBORG FF
0-0

Varningar
Hammarby: Freddy Söderberg.
Trelleborgs FF: Kristian Haynes, Yousef Fakhro.

Domare: Michael Lerjéus, Skövde
Publik: 7 261

4 kommentarer:

Anonym sa...

=o vad gjorde en örebroförsvarare på söderstadion i trelleborgs bortaställ?

Nicke Grozdanovski sa...

ja du om jag det visste. Men jag vet inte riktigt vad du menar och då är de svårt att svara.

Vad jag däremot vet är att jag inte har skrivit matchrapporten till denna match. Men de kommer.. :-)

Anonym sa...

syftade på detta: "Olof Guterstam var på slutet nära att nicka in ledningsmålet vid en hörna men en Örebroförsvare räddade på målinjen." ;)

Nicke Grozdanovski sa...

Aha.. de ska jag genast ändra..:-) Örebroarna får vi ta en annangång