lördag, september 15, 2007

Veckans Stryktipsförslag

I absolut sista stund kommer veckans stryktipsförslag och återigen ska jag försöka nå höga höjder när denna rad summeras framåt kvällens slut. Efter förra veckans EM-kval matcher är det återigen seriespelet som tar vid och denna kupong innehåller en bra blandning mellan olika serier.

Vi har en riktig toppmatch redan från match två, nämligen IFK Göteborg- Elfsborg. Två lag som i allra högsta grad är inblandande i toppstriden av allsvenskan. En öppen historia som kan gå hur som helst. Jag tror att Göteborg i kraft av hemmaplan är knappa favoriter, men att det kommer att garderas med en två faktiskt. Match ett så vinner Hammarby hemma över Gefle.

I premier league så finns det två knepiga matcher, nämligen match 5 Sunderland- Reading. Två lag som inte har börjat speciellt bra och kommer säkerligen ligga i botten av tabellen resten av säsongen. Men visst bör Sunderland vinna hemma men jag garderar denna match med en X. Knepig är också match 7 tycker jag, den mellan Wigan och Fulham. Wigan ligger i mitten av tabellen medan Fulham tillhör bottenregionen. Jag tror ändå att Fulham vinner mot Wigan men den kommer garderas med ett X.

League Championship är Englands motsvarighet till Superettan. Vi bjuds på ett toppmöte i denna liga som dock bara är i början av serien. Men Coventry som leder serien efter fyra matcher med 10 poäng ställs mot serietrean och tillika nykomlingen Bristol C som har åtta poäng. Trots det så tror jag på klar hemmaseger för Coventry. Två lag som har ambitioner att spela i premier league nästa säsong är Sheffield U och Wolverhampton och båda möts i match 13. Sheffield U har börjat lite skralt och ligger på en 19 plats med fyra poäng medans Wolves ligger på sjätte plats med sju poäng. Jag tror på en oavgjord match med Sheffield seger som gardering.

Match 1-2 är allsvenska matcher, 3-7 är från Premier league, 8-13 är matcher från Championship league. Som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halv garderingar och enkelraden kommer först och mina garderingar sen.

1. Hammarby- Gefle 1
2. Göteborg- Elfsborg 1 2
3. Birmingham- Bolton X

4. Chelsea- Blackburn 1
5. Sunderland- Reading 1 X
6. West Ham- Middlesborugh 1

7. Wigan- Fulham 2 X
8. Burnley- Blackpool X 1
9. Colchester- Charlton 2

10. Coventry- Bristol C 1
11. Liecester- Queens PR 1
12. Norwich- Crystal P 1
13. Sheffield U- Wolverh. x 1

Good Luck!!!

Inga kommentarer: