lördag, september 01, 2007

Veckans Stryktipsförslag

I absolut sista sekund kommer här veckans stryktipsförslag. Helgens kupong ser väldigt enkelt ut när man blickar över den, där det finns många favoriter som man kan spika.

För nog bör Malmö FFhemma besegra Trelleborg i match 1, fast där har jag faktiskt ett x som gardering. Trelleborg brukar höja sig rejält när man möter MFF och kan mycket väl ta poäng på Malmö Stadion. Däremot sätter jag en solklar 1 i match 2 där IFK Göteborg inte ska ha några bekymmer med Brommapojkarna. Likaså bör Arsenal hemma slå Portsmouth i match 4, i match 9 ska inte Liverpool heller ha några problem med Derby på hemmaplan. Match 10 möter Manchester U- Sunderland och jag kan inte se att de ska bli annat än en säker etta i den matchen.

Några osäkra matcher finns det dock och en sådan match hittar vi redan i match 3. Kalmar FF möter hemma Halmstad BK och det är en oviss match som kan gå hur som helst. Magkänslan säger att de blir oavgjort men garderingen får Halmstad som en liten chansning från min sida. Match 7 är också oviss där möter Bolton- Everton. Tror nog att Everton får mitt tips men med en 1 som gardering. Den sista matchen i kupongen är Reading- West Ham, också det en oviss historia. Jag följer än en gång min magkänsla och sätter en enkel X.

Match 1-3 är allsvenska matcher, 4-13 är hämtade från Premier league. Som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halv garderingar och enkelraden
kommer först och mina garderingar sen.

1. Malmö FF- Trelleborg FF 1 X
2. Göteborg- Brommapojkarna 1
3. Kalmar FF- Halmstad x 2

4. Arsenal- Portsmouth 1
5. Aston Villa- Chelsea 2 X
6. Blackburn- Manchester C X

7. Bolton- Everton 2 1
8. Fulham- Tottenham 2
9. Liverpool- Derby 1

10.Manchester U- Sunderland 1
11. Middlesbrough- Birmingham X 1
12. Newcastle- Wigan 1
13. Reading- West Ham X

Good Lycka till !

1 kommentar:

Mats sa...

7 rätt den här veckan..