torsdag, september 06, 2007

Helgens tipsrad

För andra veckan i rad så blev de sju rätt för mig på tipset. Jag har tyvärr ingen flyt med mina chansningar för närvarande och därför får jag inte mer rätt än sju och det är jag inte nöjd med.

Några av de säkra tecknen gick dock hem. Som jag trodde så hade inte Liverpool några som helst bekymmer med Derby hemma utan kunde vinna med hela 6-0. Arsenal vann också helt enligt planerna med 3-1 hemma mot Portsmouth. Väntad var Manchester United 1-0 seger hemma mot Sunderland.

Sen som vanligt så blev de några överraskningar också. Att Brommapojkarna skulle ta poäng borta mot IFK Göteborg var inget som jag väntade mig. Inte heller att Aston Villa skulle besegra Chelsea även om jag hade garderat den matchen med X 2. Däremot så var Trelleborgs poäng borta mot Malmö FF inte så överraskande även om det kan tyckas så. Malmö brukar ha bekymmer när man möter Trelleborg så även denna gång. 1 x hade jag på den matchen.

Inte mer att orda om denna kupong mer en att tre av mina fem halvgarderingar gick hem och fyra av mina åtta säkra tecken fick jag in denna vecka. Det är ungefär som det brukar se ut för min del. Här den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.

1. Malmö FF- Trelleborg FF 0-0 , X (1 X)
2. Göteborg- Brommapojkarna 0-0, x (1)
3. Kalmar FF- Halmstad 3-0, 1 (x 2)


4. Arsenal- Portsmouth 3-1, 1 (1)
5. Aston Villa- Chelsea 2-0, 1 (2 X)
6. Blackburn- Manchester C 1-0, 1 (X)


7. Bolton- Everton 1-2 , 2 (2 1)
8. Fulham- Tottenham 3-3, x (2)
9. Liverpool- Derby 6-0, 1 (1)

10. Manchester U- Sunderland 1-0, 1 (1)
11. Middlesbrough- Birmingham 2-0, 1 (X 1)
12. Newcastle- Wigan 1-0, 1 (1)
13. Reading- West Ham 0-3, 2 (X)

Utdelning:
13 rätt: 104 198:-
12 rätt: 2 010:-
11 rätt: 161:-
10 rätt: 40:-

Inga kommentarer: