fredag, september 21, 2007

Helgens tipsrad

Jag vet att jag är lite sent ute men som man säger bättre sent än aldrig. Här kommer förra helgens stryktipsredovisning. Sju rätt blev veckans resultat när summeringen var genomfört.

Jag fick in fyra av mina fem halvgarderingar, den jag missade var toppmötet i allsvenskan mellan IFK Göteborg- Elfsborg där jag hade 1 2 som gardering men det blev 2-2 och alltså ett kryss. Men bara tre av mina enkeltecken gick in, därmed missade jag hela fem stycken och det är självklart allt för mycket för att de ska bli bra resultat.

Som vanligt fanns det några skrällar. Att Blackburn skulle ta poäng borta mot Chelsea trodde jag inte. Jag hade där en säker etta. Match 10 var kanske ingen skräll men nog var det överraskande att Bristol City som är nykomlingar i andra ligan slår Coventry på bortaplan med hela 3-0. Bristol C gick därmed upp i serieledning. Toppmötet i andra ligan mellan Sheffield U- Wolverhampton vanns av hemmalaget med 3-1 och den matchen prickade jag in eftersom jag hade garderat den med 1 x


Annars är det inte så mycket mer att orda om utan det är bara att ladda för kommande helgs tipskupong. Här den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.

1. Hammarby- Gefle 4-3,1 (1)
2. Göteborg- Elfsborg 2-2, x (1 2)
3. Birmingham- Bolton 1-0, 1 (X)

4. Chelsea- Blackburn 0-0, x (1)
5. Sunderland- Reading 2-1, 1 (1 X)
6. West Ham- Middlesborugh 3-0,1 (1)

7. Wigan- Fulham 1-1, x (2 X)
8. Burnley- Blackpool 2-2 x(X 1)
9. Colchester- Charlton 2-2, x (2)

10. Coventry- Bristol C 0-3, 2 (1)
11. Liecester- Queens PR 1-1, x (1)
12. Norwich- Crystal P. 1-0,1 (1)
13. Sheffield U- Wolverh. 3-1, 1 (x 1)

Utdelning:
13 rätt: 427 143:-
12 rätt: 8 675:-
11 rätt 604:-
10 rätt: 140:-

Inga kommentarer: