fredag, juni 10, 2011

Mats blev omgångens vinnare, men Jörgen behåller ledningen

När en tredjedel av Supertipset är genomförd behåller Jörgen Anehäll den sammanlagda ledningen. Han vinner dock inte den 10 omgången som istället går till Mats Arbring som knaprade ihop sju poäng. Detta efter hans första inprickade tre poängare på bra länge. Den kom i matchen Öster-Värnamo. Övriga poäng kom i matcherna Assyriska- Falkenberg, Degerfors- Västerås, Sundsvall- Hammarby och slutligen Brommapojkarna- Qviding. Mats har nu sammanlagt 33 poäng och är två poäng efter Jörgen men lämnade sista platsen till mig.

Jörgen fick ihop sex poäng i denna omgång. Detta via en tre poängare i matchen Degerfors- Västerås. Det var hans andra raka tre poängare. Tre poäng sammanlagt fick han ytterligare i matcherna Brage- Åtvidaberg, Assyriska- Falkenberg och Landskrona- Ängelholm. Sex poäng lägger vi i hans sammanlagda poängskörd och det ger honom 35 poäng och ledning.

Jag själv har det lite tuffare och mina tre poängare lyser med sina frånvaro. Dock skrapade jag i hop fyra poäng i denna omgång och de kom i matcherna Assyriska- Falkenberg, Degerfors- Västerås, Brommapojkarna- Qviding och slutligen Öster- Värnamo. Jag ligger sist i sammandraget nu med mina 32 poäng. Men det är som synes väldigt jämt i tabellen.

Här kommer ställningen efter aktuell omgång och sedan den totala ställningen. Första kolumnen är antal omgångar, andra kolumnen är antal trepoängare , tredje kolumnen är antal enpoängare och så slutligen antal poäng.

Mats Arbring              10,  1, 4, 7p
Jörgen Anehäll           10, 1, 3, 6p
Nicke Grozdanovski  10, 0, 4, 4p

Jörgen A                     10  4, 23, 35p
Mats A                       10  4, 21,  33p
Nicke G.                    10,  4, 20  32p

Inga kommentarer: