fredag, augusti 06, 2010

Mats Arbring avgörande ryck?

Den 19 omgången blev en lyckoträff för Mats Arbring som leder i sammandraget. Han avgjorde kanske hela supertipset denna omgång med sitt ryck på 10 poäng. Samtidigt som jag gjorde ett av mina sämsta omgångar och fick in bara tre poäng och hamnade sist i omgången.

Mats fick alltså ihop 10 poäng och det via tre treor och en enpoängare. Det rätta resultaten fick han in i matcherna Väsby- Ängelholm, Öster-Assyriska och Hammarby-Trollhättan. Den enda enpoängaren kom i matchen Syrianska- Landskrona. 10 poäng ger Mats sammanlagt nu 112 poäng och en klar ledning med 12 poäng före mig på andra plats.

Min broder Daniel Grozdanovski har haft mörka omgångar den senaste tiden. Men nu fick han upprättelse genom att få in 10 poäng. Ytterligare poäng fick han i den uppskjutna matchen från omgång åtta mellan Örgryte- Ängelholm som räknas in i den sammanlagda tabellen. Även han fick in tre treor och en etta. Treorna kom i matcherna Väsby- Ängelholm. Ljungskile- Örgryte och Hammarby- Trollhättan. Den enda enpoängen kom i Brage- Norrköping matchen. 11 poäng gör att Daniel nu har 93 poäng i sammandraget.

Mats Arbring i all ära men det formstarkaste av oss tippare just nu är Jörgen Anehäll. Han har plockat många poäng under senaste tiden och har klättrat från jumboplatsen till att hota mig på andra platsen. Nio poäng i denna omgång blev det och ytterligare en poäng i matchen Örgryte- Ängelholm. Två treor för Jörgen i denna omgång, Degerfors- Falkenberg och Ljungskile- Örgryte. Tre enpoängare kom i matcherna Jönköping- Sundsvall, Syrianska- Landskrona och Hammarby- Trollhättan. Han har nu 97 poäng sammanlagt och ligger trea i sammandraget.

Michael Narkell hade inte lämnat in tips i de senaste omgångarna men gjorde det inför denna. Det gjorde att han fick fem poäng via en trepoängare i matchen Ljungskile- Örgryte och poäng i matcherna Brage- Norrköping och Hammarby- Trollhättan. Tyvärr för Michael så ligger han långt efter med 73 poäng och sist. Men jag hoppas han inte ger upp utan försöker komma tillbaka.

För min del var det ett smärre misslyckande att bara få in tre poäng. Det innebar att jag tappade mark till Mats och känner flåset från Jörgen bakom mig. Det enda positiva var att jag sprängde 100 poängvallen men är hela 12 poäng bakom Mats nu. Poängen kom i matcherna Brage- Norrköping, Väsby- Ängelholm och Hammarby- Trollhättan.

Här kommer den aktuella omgången och totala ställningen efter 18 omgångar. Första kolumnen är antal omgångar, andra kolumnen är antal trepoängare , tredje kolumnen är antal enpoängare och så slutligen antal poäng.

Mats Arbring 19, 3,1, 10p
Daniel Grozdanovski 19, 3,1, 10p
Jörgen Anehäll, 19, 2,3, 9p
Michael Narkell 19, 1,2, 5p
Nicke Grozdanovski 19, 0,3,3p

Mats Arbring 19, 21,49, 112p
------------------------------
Nicke Grozdanovski 19, 17,49 100p
Jörgen Anehäll 19, 13, 58, 97p
Daniel Grozdanovski 19,17, 42, 93p
Michael Narkell 19, 12, 39, 75p

Inga kommentarer: