onsdag, augusti 04, 2010

Juli en ordinärmånad

Sommarmånaderna juni och juli brukar innebära lägre antal besökare på min blogg än övriga månader. Detta år blev inget undantag. Dock blev juli månads statistik bättre än junis och de båda månaderna blev bättre än förra årets motsvarande månader. Julis besöksantal slutade vid 2239 unika besökare och det jämfört med junis 2190. En ökning med 49 besökare. Med unika besökare menas att endast en dators IP räknas endast en gång/dygn som senare sparas i statistiken som jag kan följa.

Dagsgenomsnittet ligger nu på 74 besökare och det är en ökning med två personer sen Juni. Måndadsgenomsnittet ligger på 2070, en ökning med sju personer. Bästa dagen var den 13 juli då 115 besökare noterades och den sämsta var den 17 juli då endast 53 besökte bloggen.

Det är ibland svårt att säga vad en ökning eller minskning beror på för varje månad eller t o m dag har sitt liv. Bara för att man har bra en dag är det ingen garanti att man får lika bra eller bättre nästa dag. Det är de som gör det så spännande att följa statistiken. Även om det alltså blev en ökning så är det väldigt långt till min rekordmånad som var December i fjol då hela 3913 besökare besökte bloggen. Det var en galen månad som inte har någon som helst motsvarighet i min blogg eftersom den nästbästa månaden Januari 2010 har 3189 och då ser ni att det är en stor skillnad mellan de båda månaderna. Faktum är att det är endast vid dessa två tillfällen som jag passerat 3000 strecket

Nu är det en ny månad augusti som normalt sätt brukar vara en besöksrik månad nu när semestrarna börjar ta slut och folk har mer tid att läsa och titta bloggar. Nu närmar sig valet och självklart kommer det att prägla min blogg en hel del framöver. Men det kommer fortfarande att publiceras bilder och andra artiklar som rör livets vardag men också guldkornen. Jag hoppas du vill följa med mig på denna resa även under augusti. Så ni är alla hjärtligt välkomna att fortsätta besöka min blogg kommande månader och kommentera gärna det ni ser eller läser. För är det någonting jag skulle vilja ökar så är det antalet kommentarer, men jag kan inte tvinga någon att kommentera så jag bara inbjuda till den möjligheten. Det är alltid trevligt att läsa kommentarer och reaktioner från er läsare.

De tre bästa månaderna:
December 09: 3913
Januari 10: 3189
November 09: 2922

Februari:2670
Mars: 2346
april: 2546
maj: 2903
Juni:2190
Juli: 2239

Inga kommentarer: