lördag, augusti 07, 2010

Jag kan flyga, jag är inte rädd

Kajor tycker jag är häftiga. De lever helt nära oss och ser så högfärdiga ut där de skuttar eller flyger omkring i vår närhet. Deras fräcka uppsyn är väldigt roliga med den listiga uppsynen. De små gynnarna är experter att utnyttja vår omgivning till sin fördel. Den här kajan fick jag på bild i onsdags och den satt länge uppe på TV masten och det såg ut som fågeln var rädd att lätta sina vingar. När jag såg den kom jag tänka på Lasse Åbergs film, Sällskapsresan då flygrädde Stig Helmer går på terapi för att råda bot för sin flygrädsla. Det är då han lär sig att säga mantran "Jag kan flyga, jag är inte rädd" Det såg ut precis som om Kajan tänkte på samma sätt. Kan berätta att han givetvis sen lättade ankar och flög sin kos, lycklig och belåten över sina modiga handling.

Inga kommentarer: