fredag, augusti 21, 2009

Sommaren är kort- men är mest omtyckt av er besökare.

Nu är min omröstning om vilken årstid ni tycker bäst om klar. 35 personer röstade och det blev till slut en klar seger för sommaren där nära hälften av rösterna hamnade. Jag trodde nog att våren skulle få fler röster än vad den fick men så blev inte fallet.

17 personer röstade på sommaren och det ger 48% av rösterna
9 stycken gav sin röst på våren och det gav 25% av rösterna
6 stycken tyckte mest om hösten och det ger 17% av rösterna
och slutligen fick vintern tre röster och det gav 8% av rösterna

Så blev alltså utfallet på omröstningen och för min egen del ser jag tjusning i alla årstider, fast jag gav min röst åt våren som jag ändå nog tycker bäst om. Det är då naturen och även vi människor vaknar till efter en lång vinter. Snön försvinner, fåglarna börjar kvittra, det börjar blomma och löven på träd och buskar spricker, dagarna blir längre, sommaren är i antågande och inte minst infaller 1. maj under våren. Det är några exempel på varför jag tycker om våren mest även om jag inte är ledsen under de tre resterande åsikter. Det finns mycket att uppleva och se under alla årstider. Så en uppmaning till er alla är att verkligen ta vara på våra årstider och vad dem har att bjuda oss på.

2 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Buuuu, fel lag vann! Eller om det var domaren som var kass? Eller om det var sängarna som var för korta och maten för konstig för våra fina svenska spelare!

Nicke Grozdanovski sa...

Man kan inte alltid vinna.