onsdag, september 12, 2012

Delad ledning i sammandraget

Efter 22 omgångar av Supertipset är det nu delad ledning i sammandraget mellan mig och Mattias Karlsson. Men tack vare att Mattias har fem treor mer i sammandraget än mig leder han tabellen.

Men omgången vann jag på "imponerande" fem poäng. Liksom den senaste omgången fick ingen av oss någon trea så samtliga poäng är enpoängare. Mina poäng kom i matcherna Halmstad- Brage, Trelleborg- Assyriska, Umeå- Brommapojkarna, Jönköping- Varberg och Hammarby- Ängelholm. De nya fem poängen ger mig sammanlagt 107 poäng.

Mats Arbring sprängde 100 poängvallen när han fick ihop fyra poäng och en andra plats i omgången. Han tog poängen i matcherna Halmstad- Brage, Ljungskile- Landskrona, Jönköping- Varberg och Hammarby- Ängelholm. Mats är i allra högsta grad med i toppkampen då han ligger fyra poäng bakom med sina 103 poäng.

Mattias Karlsson behåller ledningen i sammandraget tack vare att han har fler treor än jag. I Omgång 22 fick han i hop tre poäng och de ger honom 107 poäng i sammandraget. De tre poängen kom i matcherna Halmstad- Brage, Umeå- Brommapojkarna och Hammarby- Ängelholm.

Jörgen Anehäll kämpar på men ligger långt efter oss andra. I denna omgång fick han ihop endast två poäng ,som kom i matcherna Halmstad- Brage och Umeå- Brommapojkarna. Det ger Jörgen 89 poäng i sammandraget.

Här kommer ställningen efter aktuell omgång och ställningen i sammandraget. Första kolumnen är antal omgångar, andra kolumnen är antal trepoängare , tredje kolumnen är antal enpoängare och så slutligen antal poäng.

Nicke Grozdanovski    22 0, 5, 5p
Mats Arbring               22 0, 4, 4p
Mattias Karlsson         22 0, 3, 3p
Jörgen Anehäll            22 0, 2, 2p

Mattias Karlsson        22, 17, 56, 107p
-------------------------------------
Nicke Grozdanovski   22, 12, 71, 107p
Mats Arbring              22, 15, 58, 103p
Jörgen Anehäll            22, 9, 62, 89p



Inga kommentarer: