fredag, juli 02, 2010

Det blev jämnare i toppen

Supertipsets 13 omgång innebär att vi snart har kommit halvvägs i tipsmästerskapet och vi har fortfarande Mats Arbring i ledningen men nu blev det lite mer jämnare i toppstriden. Detta efter att jag vunnit omgången med nio poäng. Två treor fick jag in och det var i matcherna Brage- Örgryte och Jönköping- Syrianska. Dessutom fick jag in tre enpoängare i matcherna Hammarby- Landskrona, Assyriska- Falkenberg och Degerfors- Öster. 9 nya friska poäng innebär att jag återtog min andra plats med 72 poäng sammanlagt och det bara två poäng bakom Mats Arbring i toppen.

Tvåa i omgången kom Michael Narkell. Han fick in sex poäng i och med att han fick in rätt resultat i matchen Brage- Örgryte och rätt tecken som ger en poäng i matcherna Hammarby- Landskrona, Trollhättan- Sundsvall och Degerfors- Öster. Han nu sammanlagt 63 poäng och ligger fyra i sammandraget.

Serieledaren Mats Arbring hade ingen lyckad omgång med sina tre poäng. Enda glädjen för honom är att han fortfarande ligger i täten men att poängskillnaden knaprades in något.Poäng fick han i matcherna Hammarby- Landskrona, Trollhättan- Sundsvall och Degerfors- Öster. Sammanlagt har nu Mats 74 poängoch det är två poäng före mig.

Även Daniel Grozdanovski hade en misslyckad omgång. Tre poäng kan han inte vara nöjd med och det innebär dessutom att han halkade ner till en placering till en tredje plats med 69 poäng. Men han är fortfarande med i toppstriden. eftersom han fortfarande bara har fem poäng upp till Mats i täten. Tre enpoängare fick han ihop och det var i matcherna Hammarby- Landskrona, Jönköping- Syrianska och Degerfors- Öster.

Jörgen Anehäll mäktade endast med att få två poäng i denna omgång och det innebär att han nu ligger sist. De två poängen fick han i hop i matcherna Trollhättan-Sundsvall och Degerfors- Öster. 59 poäng har han nu i sammandraget men känner jag Jörgen rätt så har han ingalunda gett upp på någotsätt. Det är en kämpe som knyter näven i fickan och fylls av revanschlusta.

Först kommer ställningen i den aktuella omgången. Sedan den totala sammandraget. Första kolumnen är antal omgångar, andra kolumnen är antal trepoängare , tredje kolumnen är antal enpoängare och så slutligen antal poäng.

Nicke Grozdanovski 13 3, 3, 9p
Michael Narkell 13, 1,3 6p
Mats Arbring 13, 0, 3, 3p
Daniel Grozdanovski 13, 0, 3, 3p
Jörgen Anehäll 13, 0.2, 2p

Mats Arbring 13, 14, 32, 74p
Nicke Grozdanovski 13, 13, 33, 72p
Daniel Grozdanovski 13 13, 30 69p
Michael Narkell 13, 11, 30 63p
Jörgen Anehäll 13, 7, 38 59p

2 kommentarer:

Jörgen sa...

Vänta tills jag haft semester, då kommer jag som ett x-tvåtusen tåg farande genom vår interna tabell

Nicke Grozdanovski sa...

Du får vila dig i form Jörgen... Men kom ihåg att matcher spelas även under semestern :-) Bara o kämpa på kamrat Jörgen