lördag, juli 17, 2010

Årets bilder?






Visserligen är det lite mindre än halva året kvar men jag tror att jag redan har tagit årets bild. Det är den här bilden som är tagen i Färjestaden kl. 21.15. Jag tycker den är otroligt vacker och dramatisk synd bara att molnen hann nagga solen södra kant innan jag hann ta kortet. Men så här efteråt så förstärker den bara skönheten och dramatiken i bilden.









Några minuter senare han solen lägga sig bakom de mörka molnen ännu mer. Solen ser gigantisk ut jämför med Ölandsbron som skymtar i nederkanten





Ytterligare ett par minuter senare har solen försvunnit helt bakom molen. Då har klockan hunnit bli 21.19. Endast fyra minuter efter första bilden så då förstår ni vilken tur jag hade som fick fotografera de första bilden. Här kan man verkligen prata om rätt plats vid rätt tillfälle och att fånga ögonblicket

2 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Nå, du har fem månader drygt att få ihop något ännu mer fantastiskt. Fast vad kan slå en champagnefärgad solnedgång över Kalmar sund?

Lasse Strömberg sa...

Snygg bro!