måndag, februari 01, 2010

Vänsterpartiet Sveriges största parti enligt mina bloggbesökare

Under ca två veckors tid har man kunnat rösta på vilket parti som hade fått mina blogg besökares röst om det var val i dag. 85 personer valde att delta och det visade sig att det är klar majoritet anhängare för ny regering som besöker min blogg. Vänsterpartiet och Socialdemokraterna får tillsammans 57,6 % av rösterna och bildar om mina bloggbesökare får bestämma regering. Lägger vi till Miljöpartiet, som i undersökningen får 4,7%, så blir det 62.3% av rösterna. En klar övervikt för de rödgröna med andra ord.

För högerpartierna är resultatet magert här med undantag av Sverigedemokraterna som i omröstningen får 8,2 % samma procent som moderaterna får. Varken folkpartiet, Centerpartiet eller Kristdemokraterna klarar 4% spärren. För Kd är detta en mardröm. Jag har haft liknande parti undersökningar två gånger tidigare och ingen av de gångerna har KD ens fått en röst. Denna gång blir det ingen undantag utan Kd får inte heller nu några röster

Däremot klarar både Piratpartiet och Kommunistiska partiet spärren. (PP) får 5,9 % och Kommunisterna får 4,7. Däremot får feministisk initiativ bara 1,1%

Nu ska man givetvis inte dra några som helst slutsatser av min undersökning, det är inte meningen heller. Detta är bara vad mina bloggbesökare tycker. Däremot kan man dra den slutsatsen av undersökningen att det är många vänsteranhängare som besöker min blogg och väldigt få borgerliga. Sen är det ju självklart underbart härligt att åtminstone en gång få basunera ut att Vänsterpartiet är Sveriges största parti.



Vänsterpartiet 29 röster = 34.1%
Socialdemokraterna 20 röster = 23,5
Miljöpartiet 4 röster =4,7
Moderaterna 7 röster= 8,2
Centerpartiet 3 röster = 3,5
Folkpartiet 3 röster= 3,5
Kristdemokraterna 0 röster= = 0.0
Feministisk initiativ= 1 röst= 1,1
Piratpartiet 5 röster =5,9
Kommunistiska partier 4 röster= 4,7
Sverigedemokraterna 7 röster = 8,2
Övriga partier 2 = 2,3

Inga kommentarer: