fredag, oktober 12, 2007

Helgens Stryktipsrad

Förra helgens rätta rad gav mig återigen nio rätt. I en omgång utan större skrällar förutom två så gick inte mina chansningar hem. De två skrällarna jag menar är match sju där Tottenham spelade 2-2 borta mot Liverpool och sen match 12 där Southamptons 3-2 seger hemma mot West Bromwich var också överraskande fast jag hade x 2 i den matchen så jag anade att oavgjort kunde vara realistiskt men inte trodde jag på hemmaseger. För övrigt var match 12 den enda halvgarderingen som jag missade, således fick jag in fyra. Jag har fortfarande svårt att pricka in mina enkeltecken. Denna gång fick jag in fem av mina åtta och det räcker inte för att nå ända fram.

Annars är det generellt sätt lättare att tippa de engelska matcherna än de svenska. De är mer förutsägbara där det är större skillnad mellan lagen än vad som är fallet i Sverige.
Därför är det ingen överraskning att Arsenal slår Sunderland med 3-2 i match 3, att Chelsea slår Bolton borta med 1-0 i match fem.

De som fick 13 rätt fick ingen storvinst direkt då full pott ger endast 848 :- Ingen utdelning på 11 och 10 rätt.

Inget mer att säga om denna rad mer än att säga att här är den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.


1. Malmö FF- IFK Göteborg 0-2, 2 (x 2)
2. Aston Villa- West Ham 1-0,1 (1)
3. Arsenal- Sunderland 3-2, 1 (1)

4. Blackburn- Birmingham 2-1,1 (x1)
5. Bolton- Chelsea 0-1 ,2 (2)
6. Fulham- Portsmouth 0-2, 2 (x)

7. Liverpool- Tottenham 2-2, x (1)
8. Manchester C- Middlesb. 3-1,1 (1)
9. Newcastle- Everton 3-2, 1 (1)

10.Reading- Derby 1-0, 1 (x1)
11.Cardiff- Burnley 2-1 1 (x)
12.Southampton- W. Bromwich 3-2, 1 (2x)
13. Wolverhampton- Coventry 1-0, 1 (1x)

Utdelning:
13 rätt: 848 :-
12 rätt: 32:-
11 rätt: Ingen utdelning
10 rätt: Ingen utdelning

Inga kommentarer: