lördag, juli 14, 2007

Veckans Stryktipsförslag

I absolut elfte timmen kommer här och nu veckans stryktipsförslag. Det märks att det är sommar även om man tittar på kupongens matcher. Det är en salig blandning mellan olika serier och cuper. De två sista matcherna är t. ex hämtade från den Brasilianska ligan och det ska jag vara ärlig och säga att jag inte har speciellt stor koll på. Men vi tar det från början. I allsvenskan vänder serien nu så att de lag som hade bortaplan förra veckan nu har hemmaplan. Match 1 möter Helsingborg- Göteborg och 0-0 blev det förra veckan och jag tror att Helsingborg vinner men garderar upp med ett X. Övriga matcher i allsvenskan låter jag stå ogarderade.

I Superettan finns några klara lag. Häcken bör slå Sylvia hemma och IFK Norrköping som är Superettans ångvält vinner lätt över Degerfors på hemmaplan. Match 8 mellan Öster- Enköping är en svårtippad match. Men visst är det dags för Öster att ta tag i sin situation nu. Man är inblandade i bottenstriden och ligger näst sist och måste börja vinna matcher. Jag tror att man slår Enköping på hemmaplan.

Intertoto matcherna på kupongen är inte lätt att hålla ordning på. I match 10 möter Hammarby- Cork i returen. 1-1 slutade matchen på bortaplan och det är nu meningen att Bajen ska avancera i cupen. Jag tror på det och chansar med en säker 1. Danska Ålborg möter Finska Honka och första matchen slutade 2-2. En gardering är på sin plats här. Ålborg får mitt utgångstips men den garderas med ett X


De brasilianska matcherna avslutar kupongen och jag har ingen större aning om var de olika lager ligger. Corinthians hemmamöter Sao Paulo i ett hett derby. Sao Paulo får mitt tips men en gradering tillkommer och det är en 1. I sista matchen spelar Santos- Botafogo. Bortalaget leder ligan efter 10 omgångar med 24 poäng och har ännu inte förlorat. Botafogo får mitt tips och jag behåller 2 ograderad.

Match 1-4 är från allsvenskan, match 5-8 är Superettan matcher, 9-11 är Intertotomatcher och 12-13 är från den brasilianska ligan. Som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halvgarderingar och enkelraden kommer först och mina garderingar sen.


1. Helsingborg- IFK Göteborg 1 X
2. Brommapojkarna- Gefle 1
3. Halmstad- Örebro 1

4. Trelleborg- GAIS X
5. Falkenberg - Mjällby 1 2
6. Häcken- Sylvia 1

7. Norrköping- Degerfors 1
8. Öster- Enköping 1
9, Ålborg- Honka 1 X

10. Hammaby- Cork 1
11. Slovan Bratislava- Rapid Wien X 2
12. Corinthians- Sao Paulo 1 2
13 Santos- Botafogo 2

Lycka Till !!

Inga kommentarer: