fredag, juli 06, 2007

Veckans Stryktipsförslag

I elfte timmen kommer veckans stryktipsförslag som denna vecka innehåller även matcher från damallsvenskan. Om vi ska analysera några matcher så är match 1 spännande. Där möts Djurgården- Malmö FF. En oviss match som måste garderas. Djurgården får utgångstipset men garderingen får MFF. Jag tror på en jämn kamp på Stockholms stadion där inget av lagen har råd att förlora. I match 3 möts AIK- Elfsborg i en annan intressant match. AIK vann senast hemma mot Trelleborg med 2-0 medan Elfsborg blev överkörda av Halmstad på bortaplan med 3-0. Matchen på Råsunda kan sluta hur som helst och även där måste jag nog använda en halvgardering. Utgångstipset är ett X men jag tror att Elfsborg är revanschsugna så jag tippar en 2 som gardering. I Bunkeflo möter hemmalaget och överraskningslaget Bunkeflo Örgryte i match 7. Hur den match ska gå vet man inte heller men jag tror att det kan bli oavgjort men ibland måste man chansa och jag tror att Bunkeflo har möjlighet att vinna matchen. Alltså sätter jag X 1 i match 7

Säkra tecken i veckans kupong är match 4 där GAIS bör slå Trelleborg hemma. I damallsvenskan tror jag Umeå vinner hemma mot Linköping i match 10 och Djurgården kommer inte ha några problem med Sunnanå på hemmaplan i match 11


Men det som ser säkert ut på kupongen är inte alls säkert när det väl kommer till spel. Men det här är mitt förslag till 13 rätt denna helg.


Match 1-5 är allsvenska matcher, match 6-8 från Superettan och match 9-13 från Damallsvenskan. Som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halvgarderingar och enkelraden kommer först och mina garderingar sen.


1. Djurgården- Malmö FF 1 2
2. Örebro- Halmstad X
3. AIK- Elfsborg X 2

4. GAIS- Trelleborg 1
5. Gelfe- Brommapojkarna 1
6. GIF Sundsvall- Ljungskile 1

7. Bunkeflo- Örgryte 1 X
8. Landskrona- Åtvidaberg 2 X
9. AIK- QBIK X 1

10. Umeå- Linköping 1
11. Djurgården- Sunnanå 1
12. Falköping- Bälinge 2
13. Göteborg- Örebro 1

Lycka till !!

3 kommentarer:

Mats sa...

8 rätt och tre matcher ikväll. Två ettor och 1x på Aik, håll tummarna för mig.

Nicke Grozdanovski sa...

Jag håller alla tummar jag kan. Vinner du får du bjuda på mat :-)

Mats sa...

9 rätt blidde det.
Bjuder du nu?