söndag, april 01, 2012

Jag ska tävlingsdansa i höst

Nu har jag äntligen bestämt mig och tackat ja till att delta i den kommunala versionen av Lets Dance som startar till hösten i Emmaboda Folkets hus. Jag fick erbjudandet att delta för någon vecka sedan via mail från föreningen Dansens vänner som arrangerar tävlingen. Precis som den ursprungliga versionen i fyran ska en lokal dansare/danserska koras strax innan jul och precis som den finns en jury som ska bedöma. I Jyrun ingår Kultursamordnaren Görel Abrahamsson, Kulturskolans chef Lotta Odlingsson och Bildningsnämndens ordförande Jan Olof Jäghagen.

Vilka mina konkurrenter blir avslöjas senare i dag i en pressträff och jag väntar med spänning på detta besked. Men oavsett vilka det blir tror jag mina chanser är väldigt goda för att nå ända fram till slutsegern. Min danspartner kommer bli SM-finalisten i dans från 2006 Jenny Larsson och vi kommer bli ett framgångsrik radarpar. Vi ska börja träna på allvar efter påsk för att vara redo för Lets Dance Emmaboda.


Inga kommentarer: