torsdag, april 12, 2012

Jörgen Anehäll tog täten direkt

Jörgen Anehäll tog täten efter första omgången av Supertipset men någon större poängskörd blev det inte för någon av oss. Fem poäng räckte till att knipa första platsen och de pinnarna tog han i matcherna Trelleborg- Ängelholm, där han fick tre poäng och Ljungskile- Öster och Hammarby- Halmstad, där de blev en poäng i vardera match.

På andra plats kom fjolårets segrare Mats Arbring som kammade hem fyra poäng. Detta via trepoängare i matchen Ljungskile- Öster och en poäng i matchen Assyriska- Brage.

Nykomlingen Mattias Karlsson och jag delade på sista platsen eftersom vi båda fick två poäng. För Mattias del kom de i matcherna Ljungskile- Öster och Assyriska- Brage och för min del kom de i matcherna Assyriska- Brage och Hammarby- Halmstad.

Det återstår 29 omgångar av Supertipset och fortfarande kan allt hända men ingen kan ta ifrån Jörgen Anehälls ledning efter en omgång. För min del så är jag inte förvånad att ligga sist eftersom trenden verkar fortsätta sen i fjol där jag hade svårt att skörda poäng. Det resulterade i att jag kom sist med 110 poäng sammanlagt. Det ska bli spännande att se hur Supertipset sätter sig i början och om man kan skönja vart åt det lutar.

Här kommer ställningen efter aktuell omgång. Första kolumnen är antal omgångar, andra kolumnen är antal trepoängare , tredje kolumnen är antal enpoängare och så slutligen antal poäng.

Jörgen Anehäll                1, 1, 2, 5p
Mats Arbring                  1, 1, 1, 4p
Mattias Karlsson            1, 0, 2, 2p
Nicke Grozdanovski       1, 0, 2, 2p

Inga kommentarer: