tisdag, juni 01, 2010

Trenden pekar uppåt

Ny månad har inletts och därmed en sammanfattning av månaden som har gått. Det blev ingen rekordmånad men väl en kraftig ökning jämfört med månaden april. Det räckte inte ända fram till 3000 men väl till 2903 och det är en ökning sen april med 357 unika besökare. Med unika besökare menas att endast en dators IP räknas endast en gång/dygn som senare sparas i statistiken som jag kan följa. Men om man jämför med rekordmånaden december 09 med sina 3913 så känns det väldigt avlägset. Men man ska komma ihåg att det är en mycket bra rekordsiffra då jag endast har passerat 3000 strecket ytterligare en gång tidigare. Det var i den följande månaden Januari då jag fick 3189. Därför är alltid målsättningen att komma över 3000 besökare varje månad. Det fattades alltså 97 personer för att nå dit under maj månad.

När det gäller dags genomsnittet så lyder den just nu på 93 besökare och det är en ökning från april månad med 9 personer. Månadsgenomsnittet är just nu 2059 och det är en ökning från föregående månad med 35 personer. Bästa dagen var den 4 maj då 139 personer besökte bloggen. Minst antal var den 22 och den 29 då bara 54 besökande noterades.

Nu går vi in i sommaren och traditionellt brukar besöksantalet minska under Juni och juli. Vi får se hur det blir detta år. Men som vanligt är ambitionen att göra en så bra blogg som möjligt. Det blir givetvis mycket om valrörelsen på bloggen, men även tid för bilder, sport och kultur och andra ämnen som rör livet högtidliga och vardagliga guldkorn. Jag hoppas du vill följa med mig på denna resa i sommar. Så ni är alla hjärtligt välkomna att fortsätta besöka min blogg kommande månader och kommentera gärna det ni ser eller läser. Alltid trevligt att se reaktioner från er läsare.

De tre bästa månaderna:
December 09: 3913
Januari 10: 3189
November 09: 2922

De sex senaste månaderna:

December: 3913
Januari: 3189
Februari:2670
Mars: 2346
april: 2546
maj: 2903

Inga kommentarer: