torsdag, maj 13, 2010

Blomsterprakt
















Bilden tagen nu i kväll vid Ubbemåla

2 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Här kan man stämma upp den glada melodin "Här blommar det i hagarna ...", tyvärr minns jag bara första raden. Är det svalört och vitsippor vid foten av en härligt mossig ek man ser?

(Eller var det "nu blommar det ..." - jag letar men hittar inte, men en vacker melodi är det (skriven av J S Bach kanske, om jag nu inte minns fel igen)). Man kan ju strunta i sådana detaljer och njuta av årstiden helt enkelt.

Men nu hittade jag det: "Nu grönskar det i dalens famn" skall det vara, Bach är riktigt och första versen finns här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Nu_gr%C3%B6nskar_det. Har inte du haft den på bloggen själv förra året förresten?

Nicke Grozdanovski sa...

Jodå... jag har t o m gjort en film på youtube med den som bakgrundsmusik :-). Det när i Sareks tappning, väldigt vacker.

Det är en vacker bild tycker jag också.. levande och varm, dessutom är den väldigt färgglatt precis som det ska vara i vårens tid :-)