torsdag, oktober 01, 2009

Vänsterpartiet är största partiet


















Vänsterpartiet är det största partiet, ja i allafall om man får tro de som har röstat på min blogg om vilket parti de ska rösta på om det vore val idag. Omröstningen pågick under två veckor i september och 57 personer valde att lägga sin röst i undersökningen. Nu är kanske inte min blogg representativ för hur opinionsläget ser ut i Sverige även om det skulle vara kul att basunera ut att (V) är det största partiet. Men däremot vore det inte lika roligt att skriva att Sverigedemokraterna är den näst största partiet i Sverige för det blev de tyvärr i min undersökning.

Man kan väl inte dra några som helst slutsatser mer än att tillströmningen av borgerliga väljare inte är så stor på min blogg. I allafall inte de som valde att rösta. En och annan Sverigedemokrat hittar hit men flest vänsterpartistiska kamrater och det mycket trevligt tycker jag.

Undersökningsresultatet ser ni på diagrammet som också är klickbar så den blir större.

När det gäller antalet människor som röstat på respektive parti så ser det ut så här:

Vänsterpartiet 17
Socialdemokraterna 11
Miljöpartiet 5
Centerpartiet 2
Folkpartiet 3
Kristdemokraterna 0
Moderaterna 2
Feministisk initiativ 0
Piratpartiet 0
Sverigedemokraterna 14
Kommunistiska Partiet 3
Annat Parti 0


Totalt 57 röster

Inga kommentarer: